Thursday 18 April 2013

Perancangan

Ntah nak mula dari mana. Hari ini cuti Keputeraan Sultan Perak. Kebetulan jatuh hari Jumaat. Sepatutnya kita amik peluangla gandakan ibadat sunat hari ini, takde alasan sibuk bekerja. Tapi cik abang dah sambung balik tido ni, budak2 masih tak bangun. Aku dok mengadap facebook tengok info pilihanraya. Semalam rasa sangat sedih ( aku tak sangka aku akan rasa begitu sedih ). Terjumpa kak lin anaest tengah jalan on the way balik, rupa2 nya pengarah dah offer hafizah anaest turunke blood bank since kononnya hafizah tu nak buat master in pathology. Terus hati rasa sangat kecewa, aor mata bergenang (nasib baik kak lin tak perasan), dan rasa takde mood sangat. Termenung sekejap dalam kereta sambil nangis. So inilah jawapannya. Inilah petunjuknya. Apa lagi yg boleh aku ckp melainkan redha. Dah tentu kita merancang, DIA merancang dan kita jangan lupa sebaik2 perancang adalah Allah. Hikmah pasti ada. Walaupun hati sangat rasa nak keluar dari OPD tu, tapi jln tu dah tertutup terus. I have to stay still in OPD. I need to renew,refresh my iman. Aku kene sentiasa perbaharui dan perbetulkan niat aku bekerja. Supaya ia jadi ibadah dan keseronokan bagiku. Jauh disudut hati, macam-macam perancangan yang aku rancang tapi belum satu pun aku mulakan. Sekadar berangan2, kosong sambil masa terus berlalu pergi. Impian untuk jadi penulis masih tak kesampaian. Begitu jugak impian untuk berdakwah melalui blog. 1 minggu 1 buku masih belum terlaksana. Entah kenapa sangat liat untuk membaca buku skrg, walaupun yg berunsurkan agama yang sebenarnya sangat aku minat. Aku kena mulakan sekarang!! Sikap bertangguh dah sebati dalam diri. Itulah puncanya!! Memaksa diri untuk buat benda baik pasti xkan membinasakan. Kita yg banyak sangat alasan. Ayuh Nurul!!!! Its never too late!! Inn shaa Allah!!

No comments:

Post a Comment