Friday 9 January 2015

Alfalfa Shaklee

Assalamualaikum

Saya ibu kepada 3 orang anak. Dari anak sulung, sampai anak ketiga yang sekarang ni sudah setahun lebih, saya memang tegar dalam menyusukan anak. Saya bermula dengan zero, tiada pengetahuan tentang penyusuan ibu sehingga saya boleh membimbing orang lain pula untuk menjayakannya.

Walau apa pun petua baik untuk menjayakannya, saya pasti akan cuba. Asalkan si comel saya dapat susu badan yang mencukupi dan ibunya terus sihat bertenaga. Apa yang tak pernah saya cuba, asalkan dikatakan bermanfaat untuk kami berdua dan pastinya halal, saya pasti akan mencubanya.

Selepas melahirkan Nur Fathi Hanani, dalam tempoh berpantang tempoh hari, saya berkenalan dengan Shaklee. Saya tertarik dengan Set Berpantang dan Set Menyusu Shaklee. Antara suplemen yang terkandung dalam Set Menyusu ini ialah Alfalfa.

Asalnya, saya tak tahupun apa khasiat Alfalfa. Saya hanya ikut panduan makan Alfalfa dan minum air banyak untuk mengelakkan healing crisis dan meningkatkan kadar penyerapan vitamin-vitamin yang saya makan.

Sesuatu yang luar biasa tidak pernah saya alami sebelum ini, sejak amalkan Alfalfa dan Set Menyusu Shaklee, saya tidak mudah letih macam dulu. Apa taknya, siang hari waktu bekerja saya akan EBM 3 jam sekali di tempat kerja dan bila balik rumah, anak-anak saya semuanya jenis menyusu malam 2 jam sekali. Bayangkan kurangnya kualiti tidur saya. Bangun pagi badan terasa lesu. Sepanjang hari dan kitaran itu terus berulang dan adakalanya memberikan tekanan kepada kita.

Tapi, tidak lagi sejak amalkan Alfalfa. 5 biji Alfalfa waktu pagi selepas perah susu, dan 5 biji pula disebelah petang selepas sessi EBM petang, Alhamdulillah, badan saya rasa sangat segar dan bertenaga. Jarang sekali nak rasa lesu dan letih. Susu badan juga banyak dan pekat. Tidak lupa, saya juga mengambil ESP Shaklee bersama.

Selain itu, saya mula perasan yang saya juga kurang bersin dan gatal-gatal hidung seperti dulu. Badan saya juga jarang
lenguh-lenguh. Ketika itu barulah saya mula buat carian tentang Alfalfa. Wow!! Rupanya Alfalfa ni satu suplemen yang sangat hebat. Dah diamalkan oleh orang Cina dinegara China sejak turun temurun.

Alfalfa beri kesan detoks
Alfalfa sebagai 'milk booster'
Alfalfa kurangkan simptom resdung
Alfalfa kurangkan bau badan
Alfalfa sebagai anti kanser

Dan banyak lagi kebaikan Alfalfa. Saya sangat mencadangkan Alfalfa kepada anda.Jika anda berminat, boleh hubungi saya.

Nurul 0187812078
Facebook Nurul Huda Ariza
Email nurulhudaariza@yahoo.com

Saya Shaklee Independant Distributor
Seri Manjung, Perak, Malaysia

No comments:

Post a Comment