Sunday 4 October 2015

Nasihat Untuk Doktor Baru Yang Stress

Assalamualaikum

Nasihat dari saya doktor tua untuk adik-adik doktor baru yang stress di luar sana.
Nak quit ek? Stress ek? Baca ni dulu....
Adik saya di bawah ni dah jadi MO pun..

--------------------------------------------------------------------

Wslm. Adik buatla apa yang patut. Istikharah. Solat taubat, solat hajat. InsyaAllah, yang terbaik akan Allah pandu kita.

Kekadang kita sayang nak lepaskan sesuatu sebab dipandangan kita dan manusia lain sesuatu itu bagus, hebat, indah, baik. Tapi adakalanya yang kita rasa best sangat tu, bukan yang terbaik untuk kita.

Feb 28

Pada akak, it is not a waste kalau Adik stop medic pun. Waste pada kita manusia. Tapi tak pernah berkurang pahala Adik menuntut ilmu dan berkhidmat selama ni. Itu dah kita 'simpan' dalam 'tabung pahala' untuk bekalan disana. Tak rugilah. Apa yang kita terlepas, yakin Allah pasti akan gantikan yang lebih baik

Feb 28

Apapun, Akak harap Adik buat keputusan yang terbaik. Keputusan yang meraih redha Allah, redha suami, anak-anak, ibu ayah. Baca ayat seribu dinar banyak2. Semoga Allah tunjuk jalan yang terbaik untuk Adik

Kita berbalik pada tujuan hidup kita. Tak kira dengan cara apa, dengan siapa kita, yang penting apa kita buat, kita disayangi Allah.

Chill..jangan sedih-sedih. Redah je apa yang Allah dah susun untuk Adik. Semoga terpijak duri, terhiris pisau tu menjadikan Adik hamba yang lebih dekat. Allah tak uji kita dengan sesuatu yang kita tak mampu, remember?

K, take deep breath. Any decision, I will always support you. I am a doctor until today and yet, I am thinking of quitting everyday..tau.

‪#‎ilovemyjob‬
‪#‎sayadoktorbiasa‬

No comments:

Post a Comment