Wednesday 1 January 2014

Set Resdung, Eczema, Jerawat, Allergik

Assalamualaikum.
Harini nak bercakap pasal resdung atau doktor panggil allergic rhinitis.

Ramai pesakit datang jumpa doktor dengan masalah2 seperti bersin2, gatal2 hidung dan mata, selalu gatal tekak, bersin memanjang especially waktu pagi, selalu selsema. Inilah tanda2 atau gejala resdung atau Allergic Rhinitis.

Ia berlaku akibat allergik dalam badan dan badan keluarkan satu bahan yang dipanggil histamine. Histamine ni lah yang menyebabkan segala gejala2 tadi. Sesetengah orang sangat teruk gejalanya dan masa ni lah terasa sangat tak selesanya kita.

Apa yang doktor bagi di hospital? Haa..kalau anda jumpa doktor biasa di hospital, yang anda dapat biasanyalah piriton dan mungkin loratadine. Itu semua untuk mengurangkan simptom2 tadi. Yang paling tak best ubat2 ni biasanya mengakibatkan mengantuk. Kalau nak advance sikit biasanya doktor pakar akan bagi nasal spray.

Bahaya ke Allergic Rhinitis ni? Takla...:) Belum ada lagi orang mati sebab resdung. Tapi...sangat ramai orang yang mengalami ketidakselesaan sebab resdung ni.

Sebab itulah saya mahu membantu anda dengan Shaklee. Kerana saya sendiri dah cuba dan saya rasa kebaikannya pada tubuh saya. Saya jugak mahu orang lain selesa dengan kehidupannya. Tidak terbersin setiap pagi, selsema tak habis2, apa lagi jerawat yang menyakitkan. Sakit muka, sakit hati. Kan? :)

Cubalah set ni. InsyaAllah. Akan terasa perbezaannya.

Hubungi saya deras2. Kita bincang lanjut pasal ni. Saya bukan along, saya hanya mahu tolong. :) InsyaAllah.

Pm/wassup/sms
0196354563 / 0187812078
FB: Nurul Huda Ariza

No comments:

Post a Comment