Saturday 1 November 2014

Bila Azna datang rumah

Assalamualaikum
 
Harini nak cerita pasal Azna datang rumah. Azna ni bestfriend saya dari Matrikulasi dulu. Dah 16 tahun berlalu, kami masih berkawan baik. BBF la katakan. Syok gila bila Azna datang rumah. Ye la..bertahun tak jumpa. Dia dok di Kemaman, saya di Seri Manjung ni. Ada 10 jam jugak nak sampai.
Kebetulan, abang si Azna ni tinggal di Kampar. Sekeluarga disitu. Jadi jalan-jalan hujung tahun, Azna ambil kesempatan mai jenguk saya. Hehehe..dia tak tahu yang Kampar-Manjung bukannya dekat sangat. Tapi dia pun tergedik nak jumpa saya. Nasib baikla saya kebetulan ambil cuti time tu.
Nak sambut BFF ni, excited sangat. Tak stress pun nak prepare pape. Tapi saya pun prepare yang sempoi aje. Low calorie, low sugar diet. Hahaha...Singge Ike Aye, Ikan Kerisi Goreng Kunyit+Bawang Putih, ulaman dan semestinya budu. Orang Kemaman turun Perak dapat lauk Pantai Timur. Hehehe...mudah..campak-campak aje....
 
Azna and Pawi (husband dia) and baby kecik je yang sampai. Yang lain tak mo ikut, letih dah berjalan di Cameron Highland. Alhamdulillah..dalam pukul 4 petang sampai. Lauk dah saya panaskan sesiap. Ala...mama anak 3 ni tak berubah! Tetap rupa macam time anak dara dulu. Tapi nampak kulit makin bersih dan lebih cerah. Hehehe...nasib baik dah biasa dengan Pawi, takle kekok. Terus saya suruh makan. Laporla kan...dah pukul 4 petang tak makan apa lagi.
 
Azna datang ni pun nak amik ESP Shaklee 3 canister. Bersempena promo ESP bulan Oktober 2014 ni, cepat-cepat dia grab 3 canister sekali. Peminat setia ni. Untuk menyusu badan dan cantikkan kulitkan...memangla kena amik ESP.
 
Sekejap aje, dah pukul 6. Terpaksala Azna n Pawi balik ke Kampar balik. Tak biasa jalan, takut nak berjalan malam. Sempat la kami ibu 3 anak ni pose dengan our youngest for now. Ihiks...
Tq Azna for coming. I really appreciate it. Haish..harapnya dapat jumpa lagi. Takdan nak gosip panjang. Terima kasih BFF.

No comments:

Post a Comment