Monday 3 November 2014

Omega Guard dan 1001 Kebaikannya

Assalamualaikum
 
Hari ini nak sharing pasal Omega Guard. Tapi kali ini secara literature. Saya cukup teruja nak berkongsi dengan anda sebab banyak clinical research yang membuktikan kebaikan Omega-3.
Kandungan utama Omega Guard Shaklee adalah Omega-3 dan Omega-3 dari punca minyak ikan mengandungi DHA dan EPA. Untuk pengetahuan anda, Omega Guard Shaklee dihasilkan dari minyak ikan air sejuk, sumber Omega-3 terbaik didunia.
 
Apa kebaikan Omega Guard?
 
  1. DHA menurunkan paras trigliserida (salah satu jenis kolesterol bahaya dalam badan). Suplemen Omega menunjukkan penurunan yang ketara pada aras kolesterol dalam darah
  2. Omega bertindak sebagai antiradang dalam penyakit sendi seperti Rheumatoid Arthritis. Ia membantu mengurangkan sakit sendi sekaligus memperbaiki fungsi sendi berkenaan
  3. Kajian menunjukkan Omega mengurangkan kemurungan. Di tempat yang penduduknya banyak mengambil Omega (minyak ikan laut sejuk), kadar kemurungan sangat rendah. Kajian yang lain juga menunjukkan Omega meningkatkan kesan ubat anti depression kepada pesakit Depression (Kemurungan)
  4. Omega juga perlu diambil sebagai makanan tambahan oleh ibu mengandung selepas masuk Trimester kedua. EPA dan DHA membantu perkembangan otak janin, menghasilkan sel-sel otak yang aktif berhubung.
  5. Untuk anak yang hyperaktif (ADHD) Omega membantu meningkatkan daya penumpuan, sekaligus mengurangkan aktiviti hyperaktif si anak. Beberapa kajian membuktikannya. Walaubagaimanapun suplemen Omega bukan rawatan utama dalam penyakit ADHD
  6. Kajian dibuat keatas pesakit Alzheimer. Dengan pengambilan suplemen Omega secara berterusan, daya ingatan dapat diperbaiki, kemurungan dikalangan pesakit Alzheimer dapat diatasi.
Wah...saya hanya mengambil Omega untuk langsingkan badan dan uruskan perut buncit saya (dah kempis selepas amik Omega Guard), rupanya banyak kesan baik lain yang Omega Guard beri pada saya dengan izin Allah.
 
Suplemen sebaiknya diambil seawal sebelum anda mengidap sebarang penyakit. Pun begitu, jika anda sudah mengidapnya, suplemen sangat membantu dalam mengurangkan simptom penyakit-penyakit tertentu dan sebagai tambahan untuk meningkatkan keberkesanan ubat yang di makan.
Sebagai seorang doktor, saya sentiasa menyarankan pesakit saya mengambil Omega sebagai makanan tambahan kerana kebaikannya memang terbukti.
 
Dan...saya pilih Omega Guard Shaklee kerana ia halal, berkesan dan diyakini.
Jika anda perlukan nasihat kesihatan dan produk Shaklee, sila hubungi saya
 
Dr Nurul 0187812078
Shaklee Independant Distributor
Id-1067080
Seri Manjung, Perak, Malaysia
Senyum

No comments:

Post a Comment