Saturday 1 November 2014

Omega Guard untuk Slim dan kempiskan perut buncit

Ini kisah saya dan Omega Guard Shaklee
 
Lepas bersalin anak ketiga, badan ni susah sikit nampak gayanya nak turun berat walaupun saya exclusive breastfeeding. Walaupun pada hakikatnya saya suka jika nampak 'tembam' sikit sebab semedang je 'underweight'.
 
Saya ambil Lecithin dan Alfalfa untuk membantu 'menyelimkan' badan saya. Sekaligus Alfalfa sangat bagus untuk ibu menyusu. Waktu tu saya masih dalam 'proses berkenalan' dengan Shaklee. Saya bergantung pada pamphplete yang saya dapat dari upline saya.
 
Saya teruskan penyusuan macam biasa, bertungku, pakai korset, tapi slow pulak nampak gayanya berat saya nak turun. Lagi panik bila jubah-jubah yang disarung semuanya jadi ketat, cukup-cukup mengikut tubuh. Baju kurung pun sama. Saya ni biasa pakai yang longgar-longgar, bila dah ketat semuanya tak selesa rasanya. Apalagi bila anak-anak menegur, "Kenapa perut ibu besar lagi lepas baby keluar? Ada baby lagi satu ke?". Aiyok! Signal sudah mari! I got to do something.
 
Maka bermulalah cerita saya dengan Omega Guard. Saya ambil 3 kapsul setiap hari selepas makan malam. Saya juga buat sit up 20 kali setiap malam dan cycling dengan exercise bike dirumah ni 20minit setiap hari. Marvellous! Kesannya memang cepatla saya rasa. Belum habis cuti berpantang, saya slim balik. Baju-baju yang ketat sebelum ni semua boleh pakai. 'Spare tyre' pun dah tak kelihatan lagi. Hehehe..sukenya rasa. Anak-anak pun pandai pulak menegur, "Ibu dah kurus balik, baru cantik". Kueng..kueng..kueng.. Suami saya? Sentiasa menyokong saya kuruskan sikit badan sebab dia tak suka saya pakai ketat-ketat, sebab Allah tak suka.
 
Bila saya dah amal Omega Guard ni, saya baru rasa nak recce pasal dia. Rupanya bagus untuk kurangkan paras kolesterol jahat (LDL) dalam badan sebab Omega Guard kaya dengan Omega3. Sekaligus melancarkan perjalanan darah dan mengurangkan risiko penyakit jantung. Terus saya order lagi Omega Guard dan hadiahkan kepada mak bapak saya. Suka betul mak dan bapak.
 
Kalau anda rasa anda nak cuba Omega Guard, PM la saya.
Dr Nurul 0187812078
Shaklee Independant Distributor
Id-1067080
Seri Manjung, Perak, Malaysia.

No comments:

Post a Comment