Wednesday 19 February 2014

Godek-godek....krup..krup..

Assalamualaikum

Saya nak cerita pasal sakit lutut lagi. Kenapa ye saya suka sangat bercerita pasal sakit lutut ni? Sebab saya suka sangat nak tolong makcik pakcik atau sesiapa sahaja yang 'menderita' sakit lutut ni. Saya nak bantu sampai anda tersenyum kelegaan. Uish!...Sakit lutut memang sakit! Bukan saja sakit, tapi tension...tension sebab mengganggu pergerakan kita...susah nak jalan sana sini dan akhirnya boleh jadi depressed tau..
 
 
Saya cakap ni bukan saja-saja. Kerja saya di klinik hari-hari pasti jumpa pesakit yang mengadu sakit lutut. Kebanyakan warga emas dan ada jugak golongan muda yang sangat aktif terutamanya dalam sukan-sukan tertentu. Kenapa sakit lutut ni selalu jadi pada orang tua?
 
 
  • Dengan peningkatan usia, 'gris' didalam sendi kita makin haus. 'Gris' yang sepatutnya jadi kusyen untuk tampung berat badan kita masa berdiri dan apa2 aktiviti yang memberi beban kepada sendi lutut dan tak boleh berfungsi sempurna
  • Semakin kita berumur, dengan pergerakan sendi lutut yang tak berhenti-henti itu sendiri menghauskan 'gris' di sendi tu
  • Bila kurang 'gris', tulang di atas dan di bawah yang membentuk sendi lutut tu akan hampir2 bersentuh. (Sepatutnya tak boleh bersentuh langsunng). Bila dah hampir bersentuh atau dah bersentuh, sendi akan jadi sangat stiff atau terlalu sakit. Macam sendi engsel pintu yang dah takde minyak. Punyala ketat dan berbunyi-bunyi kan
 
 
Haa....keadaan ini selalu kita panggil OSTEOARTHRITIS. Common cause or knee pain in elderly or anybody. Kita sendiri boleh agak-agak yang samada kita, mak atau bapak kita, atau tok nenek kita atau sesiapa saje la yang mengadu sakit lutut. Macam mana? Kebiasaannya...
 
  1. lutut yang sakit tu tak bengkak
  2. jalan jauh atau berdiri lama sangat sakit
  3. ada yang teruk kita boleh tengok alignment lutut pun dan tak lurus
  4. pegang pada sendi lutut dan mintak empunya diri gerakkan lurus dan bengkok...kita akan rasa krup..krup..kat sendi tu sebab dia kurang gris..(nak lebih rasa, buat kat sendi kita yang sihat dulu baru buat kat sendi orang yang sakit lutut tu)
Selalunya...OSTEOARTHRITIS la tu. Sakit sendi ni memang sangat membebankan. Bila dah terkena kita akan tercari-cari untuk melegakannya.
 
Caranya?
 
INI DIA!!!!
 

ajht, sakit lutut, sakit, lutut, sendi, bahu, frozen shoulder, glucosamine, chondroitin
ADVANCED JOINT HEALTH TABLET



Saya sarankan ini untuk anda. Seperti kebiasaan saya akan sarankan glucosamine sulphate kepada pesakit untuk di beli di farmasi berdekatan tidak kira apa jenamanya. Kalau boleh, saya mahu pesakit menggunakan AJHT dari Shaklee ni. Kenapa? Apa kelebihan AJHT ni?
 
  1. AJHT ada ekstrak Boswellia yang mampu tingkatkan keselesaan sendi seawal 5 hari. Wow!!!
  2. Ramuan dari bahan asli dirumus secara saintifik dan terbukti menggalakkan mobiliti sendi, meningkatkan fleksibiliti, meningkatkan fungsi sendi dan menyokong fungsi sendi untuk jangka masa panjang
  3. AJHT ada kombinasi nutrient kesihatan sendi (zinc, kuprum, manganese, vitamin C) yang berperanan unik dalam membangunkan rawan
  4. AJHT tidak mengandungi kondroitin yang mengganggu penyerapan glukosamin (banyak produk kesihatan sendi di luar di rumus bersama kondroitin)
  5. Halalan toiyiban :)
 
Ramai yang dah makan. Ramai yang repeat order kerana keberkesanannya. Kesian pada orang tua kita yang selalu mengaduh-aduh kesakitan. Apa sangat sedikit wang ringgit untuk buat mereka selesa dan tersenyum.
 
Lagi baik kalau di gabung dengan Omega Guard dan Ostematrik. Fuh!!! Terbaik ko tau!!
 


omega, ostematrik, ajht, glucosamin, lutut, sakit, sendi, bahu, lenguh, badan
JOINT HEALTH SET

 

SEKADAR USAHA KECIL SAYA UNTUM MEMBANTU MENINGKATKAN KESIHATAN DAN KESEJAHTERAAN TUBUH
 
ANDA SENYUM, SAYA GEMBIRA
 
HUBUNGI SAYA
 
SID ANDA 1067080
Hp : 0187812078
FB: Nurul Huda Ariza
 
SENYUM
 
 
 
 


No comments:

Post a Comment