Wednesday 12 August 2015

Testimonial Set Kesihatan Sendi Shaklee : Kisah Benar Pengidap Rheumatoid Arthritis

Assalamualaikum

Ini kisah Ida. Ida staff saya dihospital. Lebih kurang setahun lepas, Ida terjatuh semasa bekerja. Walaupun tidak patah, tapi keadaan Ida selepas jatuh semakin teruk. Jika dulu Ida aktif dan tidak pernah culas dengan kerja, kerja Ida semakin perlahan, seluruh sendi badan sakit-sakit.

Beberapa kali Ida berjumpa saya diklinik. Ini bukan sakit biasa. Saya hantar Ida untuk siasatan lanjut tentang keadaannya dan Ida disahkan mengidap Rheumatoid Arthritis. Padanlah, saya lihat Ida semakin membongkok dan membongkok. Pergerakannya seolah-olah terbatas, perlahan-lahan, satu-satu di susun langkah kaki, hati-hati takut terjatuh.

Di hospital, Rheumatoid Arthritis perlu di rawat oleh Rheumatologist. Ubat-ubat yang mahal dan power orang kita kata yang digunakan untuk mereka.

APA ITU RHEUMATOID ARTHRITIS?

Ini ialah penyakit autoimmune yang menyerang sendi-sendi dalam tubuh kita. Ia bermakna by mistake sistem imun badan kita sendiri yang menyerang kita. Boleh terjadi kepada sesiapa sahaja, tidak berjangkit.

APA YANG TERJADI DALAM RHEUMATOID ARTHRITIS

Sistem imun yang menyerang sendi akan mengakibatkan radang pada sendi. Bukan sahaja pada bendalir sendi, tetapi juga pada ligamen, tendon dan otot sekitarnya. Pesakit kronik akan mendapati sendi-sendi mereka mulai membengkak dan sentiasa sakit.

APA SIMPTOM-SIMPTOM RHEUMATOID ARTHRITIS?

Antara simptom awal ialah rasa sakit pada sendi bahagian jari tangan dan kaki.

Sakit sendi juga boleh merebak ke seluruh sendi didalam badan

Adakalanya jika cukup lama, sendi terlibat boleh menjadi bengkak dan membentuk nodule.

Dalam jangkamasa panjang, sendi yang terlibat boleh terkeluar dan dan menyebabkan kecacatan (deformity)

Setelah disarankan, Ida mula mengambil Set Kesihatan Sendi secara konsisten. Hanya satu yang diharapkan, hilang sakit-sakit sendinya.

Alhamdulillah...

Baru separuh botol, Ida sudah mula rasa perubahan. Sakit sendi terutamanya sendi lututnya makin kurang. Berjalan pun lebih laju dari sebelum ini. Ingin berdiri dari posisi duduk pun tidak sepayah dahulu. Kata Ida, mujur ada Set Kesihatan Sendi ni, lega sikit rasanya.

Saya rasa sangat bersyukur.

BAGAIMANA SET KESIHATAN SENDI MEMBANTU PESAKIT RHEUMATOID ARTHRITIS?

Set Kesihatan Sendi terdiri daripada :

1)AJHT
2)Omega Guard
3)Ostematrix

AJHT

AJHT mengandungi glucosamine sulphate yang membantu membentuk pelincir atau cecair sendi. Dalam Rheumatoid Arthritis, cecair sendi semakin berkurangan akibat keradangan. Dengan pengambilan AJHT secara konsisten, cecair sendi dibina semula, melambatkan proses kerosakan sendi.

Omega Guard

Mempunyai kesan antiradang. Membantu mengawal keradangan sendi akibat proses penyakit Rheumatoid Arthritis, meminimumkan kerosakan komponen sendi yang lain.

OsteMatrix

Membantu membina dan menguatkan sendi dan otot serta ligamen sekitar yang rosak akibat keradangan tadi

Jadi, sebagai seorang doktor saya sangat sarankan Set Kesihatan Sendi Shaklee ini. Jika dihospital pun, kami akan nasihatkan pesakit supaya membeli glucosamin di farmasi, membekalkan pesakit dengan ubat tahan sakit yang mempunyai kesan kepada gastrik jika diambil berterusan dalam jangkamasa panjang.

Tetapi, Rheumatoid Arthritis memerlukan rawatan khas dari pakar. Bukan sekadar ubat tahan sakit. Saya nasihatkan anda supaya terus melakukan rawatan di hospital disamping mengambil Set Kesihatan Sendi secara konsisten.

Ikhtiar untuk kesihatan

Sebarang pertanyaan sila hubungi saya

Dr Nurul
0187812078
Shaklee Independent Distributor

Fb : Nurul Huda Ariza
Shaklee Inde

No comments:

Post a Comment