Monday 21 September 2015

Tak Baik Tau Menipu, Allah Marah

Adakalanya keletah pesakit buat saya tersenyum

"Doktor, saya sakit kepala, rasa nak demam. Perut pun sakit sesikit. Sakit badan-badan ni. Dulu pernah jatuh, lepas tu asyik sakit sakit badan."

Dia sambung lagi..

"Err doktor, saya nak MC ye".

"Hang ni kalau ya pun, berlakon la lebih sikit. Janganla auta saya dengan sakit pelik pelik sampai pening kepala saya nak carik diagnosis. Bagila kita sama-sama puas hati. Hang puas hati dapat MC, saya puas hati bagi MC pada orang yang 'sakit'."

Tersengih kambing student uni ni.

"Saya terlewat bangun tadi doktor. Kalau tak dapat MC nanti kena dengan lecturer."

See...

Kebanyakan masa saya boleh tahu jika pesakit menipu, tapi saya pejamkan mata sahaja. Biarlah dia menjawab dengan Allah aje. Dengan saya, saya anggap settle.

No comments:

Post a Comment