Monday 21 September 2015

Tak Perlu Kata Apa-Apa....Senyum

Uncle itu masuk dengan muka siru. Serius dan agak menakutkan.

Sepatah ditanya, sepatah yang jawab. Ringkas. Gelisah juga saya dibuatnya bila tak dapat rapport dengan patient.

Sambil memeriksa, saya lihat wajah uncle. Saya tak nampak riak bengis diwajahnya. Juga tiada tanda kemurungan diwajahnya. Tapi kenapa dia terlalu serius?

"Uncle, you buat muka garang macam tu saya takutla. Cuba senyum sikit, baru hati senang, sakit pun hilang".

Dan Uncle terus tersengih lebar dan mengomel pula.

Cover gigi rongak rupanya. Ihiks.

Maafkan saya uncle. Tapi lesung pipit uncle yang dalam terserlah bila uncle senyum, mungkin orang tak akan perasan gigi uncle yang sebegitu.

Comel. Hehehe. Ingatkan kenapala serius sangat.

No comments:

Post a Comment