Monday 6 June 2016

B-Complex : Suplemen Anti--Stress

Assalamualaikum wbr

Apa khabar semua? Apa khabar kita hari kedua berpuasa di bulan Ramadhan ini? Semoga semuanya dapat berpuasa dengan penuh kesabaran dan keberkatan. Kita cuba elakkan setiap perkara yang Allah tidak suka ye.

Saya nak kongsi cerita tentang vitamin B-Complex. Terus terang saya katakan, saya sebagai doktor sendiri, kali pertama saya dengar dan tahu keperluan mengambil vitamin B-Complex ialah untuk wanita mengandung. Wanita mengandung sangat memerlukan Vitamin B-Complex untuk emmbantu tumbesaran bayi didalam kandungan terutamanya tulang belakang. Kekurangan Vitamin B-Complex boleh menyebabkan Spina Bifida, sejenis penyakit tulang belakang yang terjadi pada bayi didalam kandungan. Oleh itu, adalah sangat disarankan kepada sesiapa sahaja yang merancang untuk mengandung supaya mengambil Vitamin B-Complex seawal sebelum disahkan mengandung lagi.



Kemudian, saya juga memberi preskripsi Vitamin B-Complex kepada pesakit saya yang berumur yang seringkali mengadu tidak selera makan kerana terbukti Vitamin Bcomplex memang membantu meningkatkan selera makan dan memeri rasa kesegaran kepada pesakit saya. Dan untuk pengetahuan anda, suntikan Vitamin B-Complex sangat popular dikalangan pesakit veteran saya terutamanya kaum Cina kerana mereka merasa segar dan sihat selepas mendapat suntikan vitamin b-complex.



Itu sahaja sedikit ilmu saya tentang Vitamin b-Complex. Sehinggalah saya bertemu Shaklee barulah saya tahu terdapat seribu satu kebaikan Vitamin Bcomplex yang anda juga patut tahu.


Perbezaan Vitamin B-Complex Shaklee



Para saintis Shaklee telah Berjaya mencipta Asid Folik semulajadi pertama disunia yang mempunyai kadar penyerapan yang sangat tinggi dan berkualiti. B-Complex Shaklee mengandungi 8 komponen utama termasuk 100% biotin dan asid folik.

Vitamin B-Complex adalah vitamin larut air dan sebarang lebihan tidak akan disimpan didalam badan dan akan dikumuhkan melalui system pencernaan.


Manfaat Utama   :

  • Membantu menukarkan makanan kepada tenaga dan mengurangkan masalah keletihan dan kelesuan
  • Melawan tekanan dengan memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, dan kemurungan dan insomnia.
  • Menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak. Ia juga membantu membina DNA dan sel-sel baru dan mengurangkan risiko kecacatan otak dan tulang belakang.
  • Membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut.
  • Mengurang kan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, memperkasakan daya ingatan dan focus.
  • Mencegah anemia
  • Meredakan senggugut, dan premenstrual symptom seperti keresahan, kerisauan.
  • Mencegah rekahan mulut, jangkitan kuman lidah dan nafas berbau
  • Detoksifikasi-meredakan alahan.



Sedikit tips dari saya untuk memilih Vitamin B-Complex yangbaik. (jika saya, tentunya Shaklee!) Senyum

  1. Mengandungi kesemua jenis vitamin B
  2. mengandungi 100% RDA untuk asid folik dan biotin
  3. Jurang peratusan harian vitamin B yang berbeza tidak terlalu besar
  4. Elakkan rumusan yang menawarkan sustain release kerana vitamin b-Complex akan terlalu kurang diserap kerana larut hampir kesemuanya dalam air tanpa sempat diserap
Dan...saya sendiri mengamalkan Vitamin B-Complex Shaklee. Memang rambut saya tidak teruk gugur seperti dahulu, dan terasa tubuh sihat dan tidak lesu. Alhamdulillah.

LAgi satu...Vitamin B-Complex Shaklee murah tau!!

Jadi, jika anda inginkan tubuh yang lebih sihat disebalik kesibukan dengan tugas dan tanggungjawab harian, ambillah vitamin B-Complex secara istiqomah.

Bukan untuk sayapun...untuk diri anda sendiri..untuk suami, untuk isteri dan anak-anak. Juga ibu bapa kita.

PM saya
Nurul 0187812078
Shaklee Independang Distributor

1 comment:

  1. Kalau makan Vit B ni boleh naikkan berat bdan ke Dr? Sebab ada yang makan vit B bgtau berat naik mendadak.

    ReplyDelete