Sunday 5 June 2016

Disisi Allah Kita Sama

Assalamualaikum.

Saya terbaca status tentang gred dalam kerja.

Teringat saya pada seorang pesakit saya di ICU. Ketika itu kes denggi sangat unik dan berbeza di Manjung. Ada sesetengah pesakit dikategorikan bahaya dan perlu di observe di ICU.

Pesakit saya ini nampak sihat, tapi keputusan darahnya yang merisaukan kami, tapi dia boleh bersembang macam biasa.

Satu yang saya perasan, setiap doktor yang merawatnya pasti ditanya, " you gred berapa?". I gred (saya tak ingat) tapi tinggila untuk bidang dia.

Dan bila doktor yang kurang gred pada dia, dia pandang lekeh
Kesian tau orang macam ni. Sesiapa ada perangai macam ni hentikanlah. Naik pangkat sikit dah lupa diri, dah nak.pandang orang rendah, dah mengarah orang sana sini, dah nak suruh orang sembah, dah boleh sesuka sumpah seranah.

Tak baik. Berdosa. Tak tenang hidup sebab kiri kanan depan belakang orang akan doakan keburukan untuk kita.

Apa ek yang orang macam ni dapat?

Ingat...cukup masa mati juga. Masuk kubur juga, mandi dengan air paip juga bukan dengan susu ke madu ke pun. Balut dengan kafan juga, disoal mungkar nakir juga.

Astaghfirullah. Minta dijauhkan dari begini.

Disisi Allah kita tiada beza, hanya iman dan amal yang membezakan kita.

Ingat...

No comments:

Post a Comment