Friday 2 May 2014

Kenapa 'selfie'?

Assalamualaikum

Kenapa 'selfie'? Kenapa saya sibuk-sibuk tanya soklan ntah apa2 ni?

Sekarang kita tengok ramai yang suka 'selfie'. Ada yang guna monopod dan ramai juga yang sangat kreatif guna penyedul sampah, cangkul dan macam-macam lagi.

Kenapa selfie? Tak boleh ke mintak tolong orang je amik gambo kita? Ada beberapa reason yang saya terfikir

1)Zaman sekarang susah nak percaya orang. Daripada mintak tolong orang yang tak dikenali ambik gambo kemudian bawak lari kita punya smartphone atau camera, baiklah ber'selfie'.

2)Zaman sekarang manusia dah tak ramah macam dulu. Kau kau. Aku aku. Geng kau, geng kau, geng aku, geng aku. Tak perlu nak mintak2 tolong orang, kita punya hal, kita punya cara. Kita tak kacau orang. Daripada tegur org tak dikenali untuk tolong kemudian dengan muka tak puas hati ambik gambo kita, baiklah ber'selfie'

3)Trick untuk menambahkan kemesraan. Cuba tengok orang yang ber'selfie', ada yang tak rapat? Takde. Kan erat silaturrahim. Sebab tu ber'selfie'.

4)Semua orang buat beb, I pun nak buatla.

5)Suka tengok muka sendiri yang kiut miut. Nak mintak tolong orang lain malu, atau tak kuasa orang lain nak layan nak pose sana sini.

Saya? Saya tak pandai ber'selfie'. Lagipun hp saya takdela setting untuk selfie. Dan tangan saya tak cukup panjang nak selfie. Hehehe. Dalam banyak2 reason yang sebenarnya, saya tak fotogenik bila ber'selfie'. Huhuhu. Nampak segala lobang dan cela diwajah ni. Huhuhu...

Orang ber'selfie' ada masalah psikiatri? Hehehe...saya tak setujula...

Saya 'selfie' tangan saya je la. Lambang peace. Keamanan. Beres.

Peace yo!

Smile

No comments:

Post a Comment