Wednesday 3 September 2014

Indahnya Taman Tasik Taiping

Akhirnya!

Lama dah saya menanti untuk berekreasi di Taman Tasik Taiping. Kalau tak selama ni lalu je la dengan kereta, cik abang tak teringin pun nak menyinggah. Kali ni, saya kata pada abang, nak betul-betul beriadhah di sini. Anak-anak tentu suka.

Yes! Akhirnya. Cruise yang dah lama saya 'tenang-tenang' nak naik. Apa cruise? Ala...bot yang kita kayuh sendiri tu. Hehehe..seronok. Kami pilih Bot B, sesuai untuk keluarga, besar dan selesa. Harganya RM20, ikut suke engkaula nak main berapa lama. (Pengalaman sebelum ni bila berkayak, eksen je nak lama, dalam setengah jam semput dah.) Hehehe.

Anak-anak excited bila pakai baju keselamatan yang warna oren tu. Ibunya pun sama tergedik. Bestnya naik cruise ni. Sesamala saya kayuh dengan abang. Pusing-pusing Tasik Taiping sambil bagi ikan makan. Sekejap datang angin nyaman, sekejap berteduh bawah rimbun buluh, sekejap bergambar, sekejap berehat sambil makan dan minum. Di atas bot kayuh tu la! Best! Best!

Tasik Taiping masih terpelihara kebersihannya. Untungnya warga Taiping. Taman yang bersih, tasik yang indah dan terjaga rapi. Masuk rasa tenang dalam jiwa. Jangan tak tau, kami ber 'cruise' tu jam 12 tengah hari, tapi tak terasa sebab bahagia je rasa.

Lepas 'cruise' kami gi bawak anak-anak main kat Taman Permainan. Sesambil ibu nak pekena laksa gerai tepi jalan. Superb! Tapi RM2.50 alahai...ciput je laksanya. Tapi memang sedap. Kat situ pun ada jual aiskrim pulut yang sedap, dan rojak buah. Sambil lepak-lepas atas rumput, bawah rimbunan pokok-pokok..tengok anak-anak berlari sana sini, oh bahagianya.

Alhamdulillah. Allah bagi nikmat ini. Merasa kehebatanNya, menikmati penciptaaNya. Kami akan kembali lagi. Rasa ketenangan di Taiping. Dah tentu, Taiping..mu tunggu kami datang.

No comments:

Post a Comment