Saturday 27 September 2014

Western Food best di Seri Manjung...yummy!

Assalamualaikum

Kisah semalam, mencari makan malam. Saya sangat teringin western food. Kebiasaan kami sekeluarga akan makan di Swissomet Restaurant, western foodnya sedap, orang Melayu punya kedai walaupun namanya agak debom. Kedainya cantik, tertutup dan berhawa dingin. Dalam kedai dipasang lagu-lagu Inggeris zaman 80an. Memang feel la makan di situ.

Tapi saya bukan nak cerita pasal Swissomet. Kecewa betul semalam sampai di Swissomet...full! Mentang-mentang gaji dah masuk. Semua pakat gi makan kedai. Nak tunggu memang takla. Lapor sesangat dah ni. Anak-anak pun kecewa, sebab suka sangat suasana kedai. Yang si kecik Fathin menangis bila masuk kereta balik. Hehehe. Macamla tau nak gi mana. Nasib baik minggu lepas bersembang dengan doktor junior di ofis, katanya ada lagi satu kedai Wester food sedap di Manjung, Iwan Grill.

Ok, sebab teringin bebenor western food, kami pun ke Iwan Grill. Iwan Grill terletak di jalan menuju ke kubur Cina (Manjung) orang Manjung pasti tahu, sebaris dengan pusat sukan Misa, Chef Noodle. Mula buka petang dalam pukul 6 petang sehingga pukul berapa tak pasti. Kedai makan terbuka, dihadapannya ada gerai satay.

Tengok resepinya, wow! Ada yang tak pernah dengar dan tengok. Kami order..

1)Grill Chicken Chop with black pepper sauce
2)Mozarella Grill Steak
3)Spagetti Aglio Olio
4)Mushroom Soup
5)Garlic Bread
6)French Fries
7)Fresh Orange
8)Limau Ais

Disebabkan lapar sesangat, sampai aje dish, saya terus makan. Sampai lupa nak snap gambo. Best!! Semua dish yang kami order ni best. Teringat-ingat saya pagi ni. Chicken Chop tu, ayam dia so tender, gravy dia sangat sedap. Mozarella Steak tu, walla! Rasa cheese sampai ke isi. Daging batang pinang tuu...nyum..nyum. Aglio olio, nampak simple, tapi aroma dan rasanya...subhanallah, sedap. Tambah pulak dia letak cabai sikit untuk pedas. Kena betul dengan selera saya. Sup dia sejibik rasa sup pizza tapi jauh lebih murah..

Alhamdulillah...Ya Allah, rupanya ada kedai western sedap lain di Manjung. Tak tau..sekarang, sangat sangat suggest Iwan Grill ni. Saya rasa si Iwan ni dulu dia kerja chef hotel. Kelas ko punya dish Iwan! Alhamdulillah.

Untuk sesiapa yang nak mai jalan-jalan Manjung, sini salah satu kedai yang saya syorkan sangat.

IWAN GRILL

Yummy!

No comments:

Post a Comment