Thursday 11 September 2014

Heamorrhoid (Buasir) : Kepentingan Suplemen

Hari ini, jom kita bercerita tentang heamorrhoid. Atau lebih mudah saya katakan buasir. Ramai dikalangan kita ada masalah heamorrhoid. Tapi tak ramai yang nak berjumpa doktor untuk dapatkan rawatan. Yela..malu bila doktor nak periksa dikawasan 'tu'.

Ada juga yang mengalami simptom-simptom awal heamorrhoid tapi tidak mengendahkannya. Mungkin kerana kurang pengetahuan, mungkin kerana tidak ambil kisah. Heamorrhoid boleh dikawal dan boleh disembuhkan. Tapi, jika dibiarkan, heamorrhoid pasti sangat menyakitkan dan berkemungkinan memerlukan pembedahan sebagai rawatan akhir.

Simptom-simptom berkemungkinan heamorrhoid termasuk:

-keluar darah fresh selepas buang air besar tanpa kesakitan
-kekadang stain darah fresh bersama najis yang keluar
-ketulan dibahagian anus (tempat keluar najis) ada masanya keluar sewaktu meneran sahaja, ada masanya sentiasa terkeluar
-sakit dibahagian tempat keluar najis
-adakalanya heamorrhoid yang terkeluar tidak boleh dimasukkan kedalam lagi (ditolak dengan tangan) dan membawa kepada kesakitan berterusan

Heamorrhoid boleh berlaku kepada sesiapa terutamanya yang mempunyai sejarah batuk kronik (berpanjangan), pekerjaan berat, dan ibu mengandung. Ramai ibu mengandung dan selepas melahirkan mengalami masalah ini.

Jadi, tentu ramai yang ingin cuba suplemen untuk mengurangkan simptom heamorrhoid ni dan dengan izin Allah tidaklah perlu anda berjumpa doktor atau menjalani pembedahan. Kawalan heamorhoid melibatkan kawalan dari sembelit, penyembuhan luka dalaman dan luaran dan pengecutan salur darah didinding salur najis kita.

Saya sangat menyarankan SET BUASIR SHAKLEE dengan 3 rangkaian vitamin yang bertindak membantu mengurangkan masalah heamorrhoid anda.

OSTEMATRIK - melembutkan najis dan melancarkan pembuangan

ZINC COMPLEX - menggalakkan penyembuhan luka ditempat keluar najis (external heamorhoid) dan didalam salur najis (internal heamorrhoid)

OMEGA GUARD - antiradang yang membantu mengecutkan salur darah yang mengembang dibahagian dinding salur najis (mengecutkan buasir)

Dengan pengambilan yang konsisten dan berterusan, InsyaAllah, tiada buasir lagi. Anda pasti suka hati, tak perlu risau untuk berjumpa doktor lagi.

Jika anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang buasir dan suplemen shaklee, sila hubungi saya.

Dr Nurul 0187812078
Shaklee Independant Distributor
Id 1067080
Seri Manjung, Perak, Malaysia

Untuk konsultansi kesihatan dan Shaklee

Senyum

No comments:

Post a Comment