Wednesday 20 January 2016

Eczema : Tangani dengan VIVIX

Assalamualaikum

Hari ini saya mahu berkongsi tentang Eczema. Eczema adalah sejenis penyakit kulit yang boleh terjadi pada kanak-kanak mahupun dewasa.

Sesetengah pendapat menyatakan bahawa, ia adalah bawaan genetik triad iaitu asthma, resdung dan eczema. Ini bermaksud, jika ibu atau ayah mempunyai salah satu daripada penyakit hypersensitiviti tadi, anak cenderung juga untuk mendapat alah satu daripadanya.

Eczema adalah hypersensitiviti kulit yang menyebabkan kulit menjadi kering, menggelupas, kemerahan. Dan mengakibatkan kesakitan dan.kerengsaan.

Kebiasaannya, eczema akan menjadi lebih teruk dalam persekitaran yang ekstrem, terlalu panas atau terlalu sejuk. Tekanan emosi juga menjadi faktor penggalak eczema. Begitu juga pemakanan. Anda perlu mengambil berat tentang pemakanan harian anda atau anak anda. Elakkan makanan yang diketahui memberi kesan allergi pada kulit dan tubuh.

Di hospital, eczema dirawat dengan beberapa jenis krim, ubat tahan gatal dan vitamin. Prinsip utama rawatan eczema adalah untuk memastikan kulit sentiasa lembab dan tidak terlampau kering. Krim steroid digunakan untuk membantu mengurangkan keradangan akibat kulit yang merekah dan menggelupas.

Kisah Eczema dan VIVIX

Seorang rakan menghubungi saya untuk mencuba VIVIX. Tujuannya untuk kelugatan jelita dan berseri menjelang hari raya. Yakin dengan kemampuan VIVIX melakukannya, sebotol VIVIX menjadi milik rakan saya. Sedikit ragu walaupun saya sendiri distributor Shaklee, mampukah VIVIX memenuhi impian hari raya rakan saya? Namun hati sentiasa berdoa agar Allahbantu saya untuk bantu orang lain.

2 minggu, rakan ini menghubungi saya dengan rasa gembira. Eczema yang dihidapinya selama bertahun-tahun beransur nipis dan hilang. Bermacam ubat dah dia cuba, bermacam produk kolagen dah dia makan, tapi eczema tetap sama. Berbeza sejak menggunakan VIVIX, eczemanya beransur kurang.

Perubahan ini pada awalnya tidak disedari rakan saya. Hari-hari hanya menerhatikan wajah dicermin untuk lihat hasil istiqomah makan VIVIX. Memang nampak hasilnya. Kulit makin halus berseri. Dan bila ada kawan menegur tentang eczemanya, barulah rakan saya tersedar bahawa dia sudah jarang rasa rengsa dan.tak selesa akibat eczema.

Alhamdulillah.

Bila dapat bantu orang lain, hati sangat gembira. Izinkan saya membantu anda pula.

PM saya
DR NURUL
Shaklee Independent Distributor

0187812078

Fb : Nurul Huda Ariza

www.akudoktormuslim.blogspot.com

#projekjutawan
#kayahartakayaiman

No comments:

Post a Comment