Friday 22 January 2016

Ibu Hebat Dengan Shaklee

Assalamualaikum
 
Saya ibu bekerja bukan dari rumah. Awal pagi saya keluar, hantar 3 si comel di 3 tempat berbeza, mula kerja.
 
8-5.
...
 
Habis kerja saya pulang ke rumah. Ambil anak-anak dulu di nursery. Balik rumah saya terus tidur. Tak percaya?

Of course la tak. Sayakan ibu. Balik rumah memasak, bagi makan anak-anak, tengok kerja rumah anak-anak, ajar mengaji dan tasmik. Bersama suami saya buat semua itu.

Letih tak?

Tak aih...mana letih...orang lain tak letih awat hang letih. (Monolog negatif dalam hati) Hahaha..ada aku kisah?

Letihla...awal dulu memang cepat collapse...tak seronok pun ada sebab kurang quality time dengan suami dan anak-anak. Sedih pun ada.

Tapi selepas saya makan Shaklee, dari orang biasa, terasa macam ada genetik superwoman pulak.

Seronokla. Malam masih boleh buat macam-macam. Tak rasa habis gitu je masa, esok bangun nak gi kerja semula. Encik suami pun mengakuinya, selepas makan Shaklee nampak saya makin bertenaga.

Nak promote Shaklee la tu! (Monolog lagi)

Yela...barang baik kita kongsi. Saya tahu apa rasa ibu bekerja bukan dari rumah. Kita nak sangat masa bersama anak-anak semaksimum mungkin tapi keletihan dan kelesuan buat kita pilih untuk tidur atau pun marah-marah. Akhirnya kita sendiri yang menyesal.

Bila makan Shaklee, keletihan tu tak terasa sangat. Kawan pula dengan geng-geng Shaklee yang positif, minda pun tenang dengan positiviti.

Alhamdulillah. Boleh tanya anak-anak saya. Ibu dah bersara jadi tarzan. Sekarang ibu jadi Frozen je. Lunak dan merdu.

Ikhtiarlah untuk jadi ibu yang lebih fuyyoo dengan Shaklee.

Best tak promo?

PM saya
Nurul
0187812078
Shaklee Independent Distributor

‪#‎projekjutawan‬
‪#‎kayahartakayaiman‬
 

No comments:

Post a Comment