Friday 22 January 2016

Kasih Ibu Ayah Tiada Tandingan

Assalamualaikum

Uncle India 76 tahun melangkah masuk dengan ceria sekali. Gagah kelihatannya berbanding umurnya.

Uncle ada darah tinggi dan kolesterol. Tetapi penyakitnya terkawal. Bertahun-tahun makan ubat yang sama, tiada penambahan.

Saya memuji uncle.

"Pandai uncle jaga kesihatan. Kalau semua pesakit macam ini, senang hati saya."
"Mesti mau jaga doktor. Saya suami isteri betul-betul jaga kesihatan. Isteri saya lagi sihat. Tak pernah mari hospital."

"Wah..bagusnya uncle. Saya mau jadi macam you la."

Kata uncle lagi...
"Doktor, saya dan isteri mau jaga kesihatan baik-baik. Kita tak mau sudah tua susahkan anak-anak. Sakit sana sini. Kesian sama anak-anak mau kerja, mau jaga anak-anak mereka lagi. Kita mau anak-anak senang hati saja."

Haish..sebakla pulak.

Semoga Allah bagi ruang dan peluang membalas jasa ibu ayah kita, menggembirakan mereka walaupun sebenarnya memang tak terbalas dek kita.
Ampunilah dosa kedua ibu bapa kami Ya Allah. Kasihilah mereka sepertimana mereka mengasihi kami sejak kami kecil malah lebih lagi Ya Allah.

‪#‎ibrahdimanamana‬
‪#‎ilovemyjob‬
‪#‎sayadoktorbiasa‬

No comments:

Post a Comment