Sunday 15 May 2016

Cergas dan Sihat di Bulan Ramadahan Bersama Shaklee

Assalamualaikum dan Selamat Tengah Hari

Sudah masuk Syaaban kita. Masing-masing sibuk dengan persiapan Ramadahan terutamanya mengganti puasa. Cepat...jangan lengahkan lagi. Syaaban bulan penuh keberkatan. Banyakkanlah sedeqah, berpuasa sunat dan berbuat kebajikan. Semoga latihan awal menjadikan kita lebih bersedia untuk menghadapi Ramadhan nanti, InsyaALLAH.

Ramai sudah ibu-ibu yang menghubungi saya bertanyakan tentang Set Booster Ramadhan Shaklee. Masing-masing sudah mullah membuat persediaan untuk diri sendiri dan ahli keluarga terutama anak-anak kecil untuk menghadapi Ramadhan.

Eh..ada ke Set Ramadhan Shaklee? Mestila ada. Kita nak anda semua berpuasa dengan penuh kecergasan dan berbuka puasa dengan cara sihat. Cukuplah air manis ber jug-jug, juadah yang penuh meja sehingga tak terhabis dan dibuang pula akhirnya. Membazir. Sayang.

Apa Set Booster Ramadhan Shaklee?

Kita mencadangkan 4 jenis suplemen ini iaitu:


  1. ESP
  2. Mealshakes
  3. Performance Drinks
  4. Lecithin

ESP

ESP adalah pati soya yang kaya dengan protein. Kebaikan dan kelebihan ESP Shaklee ini adalah kerana soya yang digunakan adalah non-GMO soya. Original, asli, organik. Dan kenapa pengambilan ESP sangat perlu semasa bulan puasa? Kerana pengambilan makanan atau minuman kaya protein akan membantu kita menyimpan tenaga berpanjangan dan mengelakkan kita dari cepat rasa lapar.

Selain itu umum mengetahui ESP mengandungi 1001 kebaikan lain untuk kesihatan kita.

  • mencantikkan kulit
  • memudarkan parut
  • mengawal hormone
  • mengawal kolesterol dalam darah
  • menjaga kesihatan jantung
  • kaya dengan kalsium untuk kekuatan tulang dan otot
  • antioksidan
MEALSHAKES
Mealshakes kaya dengan vitamin dan asid amino. Mealshakes juga kaya dengan serat dan sangat bagus untuk system gastrointestinal kita. Selain itu, mealshakes memberi kesan detoks pada badan dan mampu membantu mencantikkan kulit. Jika diambil papa bulan puasa, memang elok benar kerana Mealshakes mengganti nutrisi yang hilang dan tidak mencukupi semasa kita berpuasa.

Kelebihan Mealshakes adalah rasanya yang sedap dan disukai juga oleh kanak-kanak. Mealshakes boleh diambil bersama minuman lain atau boleh juga dimasukkan ke dalam masakan. Emmm...sedapnya saya membayangkan Mealshakes. Sebab saya juga amalkannya.

PERFORMANCE DRINK



Walla!! Tempting tak tengok gambar PD tu? Sedapnya...apalagi jika diminum sejuk. Segar dan nyaman terasa. Jika anda nak tahu, PD ni adalah minuman isotonik. Sangat sesuailah diambil semasa berbuka puasa untuk menggantikan mineral dalam badan yang dah habis kita guna semasa berpuasa. Macam kita minum 100 plus, dan lebih lagi rasa segarnya. Kebaikannya kerana ia minuman isotonik yang tidak bergas dan tahap gula sangat rendah. Bagus diambil oleh sesiapa sahaja termasuk pengidap gastrik dan kencing manis.

Saya selalu menasihatkan pesakit kencing manis saya supaya tidak mengambil sebarang air bikarbonat kerana kadar gulanya yang amat tinggi. Tetapi tidak dengan PD. Bertukarlah kepada PD menggantikan minuman berbuka puasa anda yang merisikokan kesihatan anda.

LECITHIN

Lecithin juga adalah kapsul soya. Kenapa perlu semasa bulan Ramadhan? Kerana Lecithin membantu meningkatkan penyerapan nutrient ke dalam tubuh. Semasa berpuasa, kita hilang banyak nutrient dalam badan. Jadi, kita nak cover semula nutrient yang hilang tadi dengan Set Booster Ramadhan ini dan kita tingkatkan penyerapannya dengan pengambilan Lecithin. Selain itu, Lecithin sangat bagus untuk:

  • memecahkan lemak
  • mengelakkan berlaku sirosis hati
  • meningkatkan daya ingatan
  • melangsingkan tubuh dengan meningkatkan metabolisme badan
  • melembapkan kulit
Wah..bagus kan Set Booster Ramadhan Shaklee ni. Jangan tunggu lagi. Selain persediaan rohani, tubuh kita juga perlu diberi perhatian supaya dapat berpuasa dengan sihat dan cergas. Mudahlah untuk kita beribadah di bulan puasa dan menjalankan tugas harian dengan cemerlang. Insya ALLAH

Hubungi saya
Nurul
0187812078

Shaklee Independent Distributor

p/s saya bagi harga istimewa untuk anda

Senyum





No comments:

Post a Comment