Monday 23 May 2016

Melawan Sembelit Dengan Herb-Lax Shaklee

Assalamualaikum



Ramai juga pesakit yang datang kepada saya dengan masalah sembelit. Sudah habis ikhtiar kata mereka. Sayur, buah-buahan, betik, kurma dan pelbagai lagi, tetap sembelit. Antara beberapa kesan sembelit berpanjangan ialah:
  • Buasir
  • Salur penghadaman tersumbat
  • Nafas boleh berbau busuk kerana apabila sembelit, bahan buangan toksik dalam badan tidak dibuang, menyebabkan penghasilan gas dan naik melalui  salur penghadaman ke mulut.
  • Anal fissure
  • Pecah salur penghadaman
Jadi, kita perlu bersungguh-sungguh untuk mengelakkan dari sembelit dan juga merawat sembelit yang dialami. Sebelum itu, disini saya ingin memberi beberapa punca utama penyebab sembelit:

  1. Kunyahan makanan yang tidak sempurna
  2. Dehidrasi atau pengambilan air yang tidak mencukupi
  3. Kurang mengambil makanan tinggi serat
  4. Sesetengah ubat-ubatan

Untuk membantu mengatasi masalah sembelit ini, saya cadangkan Herb-Lax Shaklee. Berbeza dengan kebanyakan pelawas diluar sana termasuk yang boleh didapati di hospital, Herb-Lax tidak mengganggu proses peristalsis semulajadi badan dan boleh digunakan secara berterusan dan tidak akan menyebabkan masalah peristalsis dikemudian hari.













Perbezaan Herb-Lax Shaklee:

Ramuan asas Herb-Lax terdiri daripada kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat. Ia mengandungi 9 herba semulajadi:



  1. Alfalfa leaves
  2. Senna leaves
  3. Anise seed
  4. Blue Malva Flower
  5. Buckhorn bark
  6. Licorice root
  7. Rhubarb root
  8. Fennel seed
  9. Culver's root








Sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan tubuh untuk jangka masa yang panjang.

Manfaat Utama:

  • Permbersihan najis yang tersekat
  • Merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita
  • Membantu masalah sembelit
  • Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus (natural bowel movement) dan secara langsungnya membantu masalah sembelit
  • Mengempiskan perut
  • Ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pad aperut. Sesuai diambil seperti biasa atau dicampurkan dalam air panas, sebagai minuman teh herba
Saranan saya untuk pengambilan Herb-Lax:

Untuk kesihatan berpanjangan             
2 kali seminggu - 4 biji setiap kali sebelum tidur

Untuk pembersihan usus/detoksifikasi, melawan kanser, mengawal berat badan
2 kali sehari - 3 biji setiap kali











PERHATIAN!

Mereka yang mempunyai system penghadaman yang lemah akan mengalami cirit-birit pada peringkat waal pengambilan. Manakala di bawah kondisi normal, Herb-Lax menampakkan kesan dalam tempoh 8-12 jam selepas pengambilan.

Mereka yang mempunyai masalah sembelit yang serius boleh meningkatkan dos pengambilan kepada 5-8 biji dan boleh kembali kepada dos biasa setelah proses penghadaman / pembuangan kembali normal.

Jadi..apa tunggu lagi kawan-kawan. Kita ikhtiar dengan Herb-Lax. Dan jangan lupa bahawa Herb-Lax juga adalah agen detoks yang hebat!! Oleh itu Herb-Lax sangat bagus untuk sesiapa yang mempunyai masalah jerawat yang teruk, resdung, dan sebagainya.

PM saya sekarang
Nurul 0187812078
Shaklee Independent Distributor



No comments:

Post a Comment