Tuesday 17 May 2016

Kawal Kolesterol Dengan Phytocol Shaklee



Assalamualaikum

Kerja di bidang Kesihatan ini menjadikan saya sangat takut melihat statistik kematian di Negara kita akibat sakit jantung. Dan ramai di antara kita yang tidak mengetahui bahawa kolesterol boleh menjadi factor mutlak penyebab serangan jantung. Tetapi rakyat Malaysia mengambil lewa tentang tahap kolesterol.

Lihat sahaja pada pemakanan kita seharian. Adakah kita sedar yang mana satu makanan yang tinggi kolesterol dan yang mana satu tidak? Yang kita tahu, makan untuk kenyanng dan kepuasan.










Adalah bahaya apabila kolesterol mula berkumpul dalam salur darah. Ia akan menyebabkan salur darah menjadi sempit, meningkatkan tekanan dan dan menyumbat salur darah di jantung dan mengakibatkan serangan jantung. Dan kebanyakan serangan jantung tiada symptom awal. Perubahan yang berlaku di dalam salur darah kita, kita sendiri pun tidak merasakannya. Mungkin sesetengah orang mengadu letih, lenguh badan, sakit tengkuk, cepat mengantuk apabila tahap kolesterol dalam badan tidak normal. Ini pengalaman saya bersama pesakit-pesakit saya di hospital.






Untuk mengatasi masalah kolestrol tinggi di kalangan rakyat Malaysia, Shaklee telah memperkenalkan produk baru iatu Phytocol.

Phytocol adalah pilihan semulajadi terbaik dengan 2000 mg fitosterol setiap hari dan disarankan 100% Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).

Phytocol Shaklee dirumus secara klinikal dengan bahan-bahan terpilih untuk membantu menghalang penyerapan kolestrol di dalam tubuh

Fitosterol adalah tumbuhan sterols dan stenoils yang terdapat dalam sel membran tumbuhan. Ia menyerupai kolestrol dalam badan dan apabila kolestrol ni berjumpa dia akan bersaing untuk menyerap ke dalam sistem penghadaman badan. 
 

Sterols dan stenols ni akan menghalang kolestrol jahat (LDL kolestrol) dan akan merendahkan kolestrol jahat yang masuk ke dalam salur darah manusia yang boleh menyumbatkan salur darah. 

Sterol dan stenoil yang ada dalam makanan seharian kita seperti makan 200 batang lobak merah atau 70 keping roti gandum atau 425 biji tomato  setiap hari. 






Keistimewaan Phytocol Shaklee



  • dirumuskan khas daripada sayur-sayuran, buah-buahan, tumbuhan, dan bijirin yang kaya dengan fitosterol asli yang aktif
  • fitosterol dari tumbuhan telah diuji secara klinikal oleh 80 untuk merendahkan paras LDL kolestrol
  • mengandungi 2000 mg fitosterol yang diperlukan setiap hari
  • kandungan fitosterol yang mencukupi seperti yang disyorkan oleh NIH
  • tiada bahan pengawet, perasa tiruan dan pemanis tiruan

Bagaimana Phytocol Shaklee berfungsi?

Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam Usus.
Ini bermaksud apabila kita mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan di serap di dalam tubuh kita dan semakin tinggi untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL kita. Lihat gambarajah di bawah.


Jangan di lupa dengan Omega Guard Shaklee. Mengandungi Omega -3 yang terbukti secara klinikal membantu meningkatkan HDL (kolesterol baik) dalam darah sekaligus mengurangkan LDL (kolesterol jahat) dalam darah.



Ambil kedua-duanya untuk kesan hebat!!

PM saya untuk Shaklee
Nurul
0187812078
Shaklee Independent Distributor



No comments:

Post a Comment