Wednesday 11 May 2016

Kenapa Saya Pilih Shaklee

Assalamualaikum

Sudah lama rasanya saya tidak menulis dalam blog ini. Rasanya tak patut saya tinggalkannya sepi. Kerana saya ada matlamat, untuk diri saya sendiri, untuk anda pembaca sekelian.

Sebagai seorang doktor perubatan, rata-rata pasti ramai yang rasa bahawa, golongan doktor adalah anti-suplemen kerana kita sering dengar ada yang berkata..

"Doktor kata jangan campur dengan suplemen"

"Doktor cakap bahaya makan suplemen"

Dan pelbagai lagi senarionya.

Kebanyakan dpktor mengambil langkah selamat dengan medical advice sepeeti itu kerana kami kurang pengetahuan mengenai suplemen.

Kami tidak belajar secara terperinci tentang nutrisi, tentang mineral dalam badan, tentang anti oksida, anti toksin. Tetapi kami lebih arif mengenai, penyakit dan cara mengubatinya berbanding, cara pencegahannya, melainkan untuk sesetengah penyakit sahaja.

Lagi pula, kita perlu faham bahawa setiap doktor itu berbeza. Kita tidak akan dapat maklumat jelas dan terperinci tentang hal berkaitan patah-patah dengan doktor pesakit luar.

Begitu juga kita tak akan dapat meklumat terperinci mengenai kencing manis dengan doktor pakar bedag, kerana itu bukan core bussiness dia lagi. Sudah ada pakar lain yang perlu uruskan hal kencing manis.

Dan saya pula sebagai seorang doktor  gbiasa,adalah inisiatif saya sendiri untuk lebih faham tentang hal yang bukan hari-hari saya praktikkan di tempat kerja, termasuklah ilmu mendalam tentabg nutrisi.

Alhamdulillah, sejak bersama Shaklee, pengetahuan saya tentang nutrisi dan kepentingannya serta keperluannya dalam badan banyak membantu saya merawat pesakit di klinik saya.

Rawatan saya kini tidak lagi rigid kepada, ubat tahan sakit, ubat itu, ubat ini. Ada sesetengah keadaan, pesakit hanya perlu diendorse dengan suplemen sahaja.

Eh..siapa kata hospital takde suplemen.
Kalsium, Vitamin B Complex, Vitamin C, Vitamin E(di sesetengah Klinik Pakar Kulit), Vitamin B6, Potassium, Muktivitamin dan banyak lagi yang kebanyakannya kami para doktor under use.

Tapi kenyataan saya ini tidak bermakna saya meminta anda berhenti makan ubat yang dibekalkan doktor dan hanya mengambil suplemen. Tidak sama sekali.

Bersama Shaklee, saya lebih cenderung untuk mengajar pesakit saya tentang pencegahan. Jaga sihat kita, sebelum sakit kita.

Dan walaupun banyak syarikat suplemen lain yang ada di Malaysia ini, says pilih untuk bersama Shaklee kerana Shaklee sebuah syarikat yang realistik bagi saya.kerana Shaklee tak menjanjikan bulan dan bintang dengan mudah, Shaklee melahirkan ibu ibu yang lebih banyak masa dengan anak-anak, Shaklee itu sendiri diasaskan oleh seorang doktor perubatan yang sudah puas merawat pelbagai penyakit dan mahu membantu orang ramai mencegah penyakit sebelum terkena.

Jadi, setelah hampir 3 tahun menggunakan Shaklee, saya tidak pernah bertukar kepada yang lain.

Untuk kesihatan tubuh badan
Untuk kesihatan dan kecantikan kulit
Untuk kesihatan sistem pemakanan
Untuk kesihatan sistem pembiakan
Untuk kecerdasan otak
Untuk tumbesaran anak-anak
Untuk pertahanan badan

Untuk saya dan seisi keluarga...kami pilih SHAKLEE

Alhamdulillah. Manfaatnya dirasai dan dikecapi. Dengan izin Allah.

Jom, bersama Shaklee dengan saya. Kita terokai satu dunia yang best, kerana kita sihat, dan kita ajak orang lain juga untuk turut sihat.

InsyaAllah.

Sebarang pertanyaan tentang Shaklee boleh hubungi saya

Dr. Nurul
0187812078

Shaklee Independant Distributor

Mencegah Itu Lebih Baik Dari Merawat

1 comment: