Monday 17 March 2014

Buncit tanda kasih sayang?

Assalamualaikum
Sensasi tak tajuk entry saya ni? Hehe...sape tak pernah dengar quote ni? Ramai orang kata suami boroi tanda isteri sayang tapi isteri buncit? Emm....musykil jugak nak jawabkan..
Ramai dikalangan kita ni, badan dah kiut miut tapi bila tang perut, alamak! 3 bln preggy beb! Buncit! Pernah tak orang tanya anda, "Berapa bulan dah?". Ouch!! Dan kita pun pura2 la selamba walhal dalam hati Tuhan saja la tau. Bercakap pasal ni saya sendiri pun pernah buat kesilapan yang sama. Saya boleh tanya dengan sorang staff saya, "Bila due akak?"...dan..dia sebenarnya tak mengandung...bayangkan situasi tu...yang kene tanya berlagak selamba..yang bertanya ni la terkulat2.
Buncit...buncit..buncit..anda suka? Saya tak suka? Malah kekadang saya sendiri pun jenuh nak menutup buncit ni. Macam mana boleh buncit ye? Sedangkan badan slim melim.
1)Peningkatan umur
2)Perubahan hormon
3)Stress
4)Pengambilan makanan mengandungi tinggi gula hari-hari
5)Kurang senaman
6)Tidur selepas makan
7)Pengambilan high carbohydrate diet yang tinggi
8)Merokok
Tengok...setiap kita ada faktor2 ni..patutla buncitkan walaupun badan slim je. Habistu? Macam mana nak hilangkan lemak di perut ni? Haa..saya ada beberapa saranan
1)Pengambilan pemakanan 4-6 kali sehari. (Small but frequent). Ini akan meninggikan kadar metabolisme tubuh kita, membakar lemak berlebihan diperut kita.
2)Kurangkan makanan bergula dan berkalori tinggi
3)Perbanyakkan makan makanan berserat
4)Buat exercise secara konsisten
5)Kurangkan stress dalam kerja sehari-hari
6)Yang merokok, berhentilah merokok
Tak susah nampakkan tapi nak membuatnya jenuh..perlukan bantuan? SHAKLEE mampu membantu merealisasikan usaha anda. Saya tahulah..sebab saya dah berjaya. Di samping memiliki berat badan ideal, sekali dengan kempiskan perut. Anda boleh cuba
1)Herb Lax atau
2)Omega Guard atau
3)Lecithin atau
4)Kombinasi diatas
Terbukti berkesan. Saya sendiri dan suami pun dah berjaya. Anda bila lagi? Sangat tak best ka kalau orang kata perut kita buncit, boroi..ish..ish..memang tak best.

No comments:

Post a Comment