Saturday 1 March 2014

Soya?!!! Best ke?

Assalamualaikum

Bila bercakap tentang susu soya saya pasti teringatkan bulan puasa. Antara barang wajib untuk keluarga saya sebagai juadah berbuka puasa. Rasa tak lengkap kalau takde soya. Sebab apa kami suka? Sebab sedap...dan rasa berkhasiat!(Walaupun x pernah tau khasiat soya).

Dulu, apa yang saya dengan tentang soya:

-ibu mengandung kalau minum air soya banyak2 mesti anak putih gebu
-minum soya dari kecik gigi sihat

Habis2 itu jela. Tapi dek kerana suka dengan kesedapannya, x kisah sangat khasiatnya tu. Hehehe.

Sejak bersama SHAKLEE, barulah saya sedar besarnya rahmat Allah turunkan hasil bumi yang bernama SOYA ni. Teramat banyak!!! Dan yang paling penting, kebaikan itu ada dalam 1 canister ESP Shaklee ni!!

Bab Memutihkan

Ini saya nak kata bangga diri tu tidakla. Disebabkan masa saya mula2 start makan ESP dulu saya ada terbaca promo2 SID (Shaklee Independant Distributor) tentang ESP. Yang paling tertarik bab putihkan kulit. Saya apalagi...istiqomahla minum 3 sudu ESP sehari. Dan semasa saya mula minum ESP, saya stop semua krim2 yang saya pakai. Yela...nak tgkla...betul ke bagus sangat ESP ni boleh memutihkan?!

Masuk canister kedua...wah!!! Cik abang pun dah mula menegur. Muka saya makin cerah, kulit lembap dan tak kusam macam dulu!! Bangga I!!! Seronokla kan suami sendiri puji.. Alhamdulillah..memang saya akui..dan ramai kawan2 pun akuinya..(Bukan nak riak..nak promo ESP je..hehehe)

Bab Kurangkan Paras Kolesterol

Ini anda kene rajin baca journal sket. Banyak study yang di 'published' di PubMed, WebMD yang menunjukkan signifikan penurunan tahap kolesterol dengan pengambilan susu soya yang berterusan. Bila paras kolesterol optimum, risiko terhadap penyakit jantung sangat kurang.

Saya pun eksperimen pada seorang customer..saya ambil bacaan kolesterol sebelum dan selepas makan ESP...Alhamdulillah...betul...turun paras kolesterolnya...:) Saya lagi suka nak promo ESP ni!

Bab Kurangkan PMS dan simptom Menopause

Soya diketahui menstabilkan paras estrogen dalam badan. Estrogen yang kurang akan sebabkan simptom PMS dan menopause sangat ketara. Sangat tak selesa, sangat memberi tekanan. Kajian menunjukkan soya menaikkan aras estrogen sekaligus mengurangkan simotom2 tadi..bukan itu saja, estrogen juga boleh membantu dalam membentuk kulit yang cantik...:)

So, banyak sangat kebaikan susu soya ni..dan sebenarnya banyak lagi!

Dan...kenapa ESP(Energizing Soy Protein) Shaklee?
Anda mesti memiliki ESP!!!
Kenapa?

-ESP Shaklee adalah makanan tambahan protein pertama disunia, sudah diketahui kebaikannya dan terkenal diseluruh dunia

-ESP hanya mengandungi non-GMO (non-Genetically Modified Organism)

-ESP Shaklee satu-satunya produk dalam pasaran yang ada 9 asid amino penting yg x dpt dihasilkan oleh badan, 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.

-ESP Shaklee mengandungi Indeks Glisemik yang rendah, maka ia sesuai utk penyakit kencing manis

-1 hidangan ESP bersamaan dengan 2kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu TAPI ia RENDAH LEMAK, TIADA KOLESTEROL DAN TIADA ACID URIK

Jadi..apa tunggu lagi?!!!
PM saya deras2. Saya bagi anda harga special ESP dan anda dapat 1001 kebaikannya!!!

InsyaAllah

SAYA SID ANDA
0187812078

Sedia Membantu

Senyum

No comments:

Post a Comment