Friday 4 April 2014

Kalsium dan ibu mengandung

Assalamualaikum

Kehamilan adalah satu tempoh yang membahagiakan bagi seorang wanita. Kehamilan menyuntik rasa keibuan kepada seorang wanita dan diwaktu ini betapa kekuatan fizikal dan emosi seorang wanita diuji.

Ibu hamil perlu memastikan diri dan bayi didalam kandungan mendapat nutrien yang secukupnya. Nutrien yang cukup memastikan pertumbuhan sempurna bayi dalam kandungan.

Antara nutrien penting untuk kesihatan bayi dan ibu hamil adalah KALSIUM. KALSIUM sangat perlu untuk pertumbuhan tulang, gigi, otot, salur darah dan saraf bayi. Ibu perlu mengambil KALSIUM seharian yang secukupnya bagi memastikan ini terjadi. Jika tidak, bayi akan mula menyerap KALSIUM daripada ibu dan mengakibatkan tubuh ibu hamil kekurangan KALSIUM.

Gejala kekurangan KALSIUM pada ibu mungkin tidak berlaku semasa kehamilan. Tetapi masalah akan timbul dikemudian hari. Pengambilan kalsium yang tidak mencukupi semasa hamil boleh melemahkan kekuatan tulang dan meningkatkan risiko osteoporosis di masa hadapan.

Kajian menunjukkan pengambilan KALSIUM yang optimum mengurangkan risiko osteoporosis dan risiko patah tulang. Ibu hamil memerlukan 1200mg KALSIUM.sehari.

Sumber KALSIUM terbaik adalah daripada produk tenusu termasuk susu, keju, yogurt, sayur hijau dan makanan laut. Bagi meningkatkan tahap penyerapan KALSIUM, badan kita memerlukan Vitamin D yang tinggi dalah telur dan ikan.

Namun, ramai ibu hamil menghadapi masalah dengan produk tenusu. Begitu juga dengan selera makan yang tidak menentu. Ini akan menganggu mencapai tahap optimum KALSIUM dalam badan yang diperlukan ibu dan bayi. Oleh itu, pengambilan supplement amatlah disarankan.

Ciri-ciri suplement KALSIUM terbaik untuk ibu hamil:

-penyerapan tinggi
-mengandungi vitamin D
-sumber organik
-halal
-selamat
-berkesan

Ya..OSTEMATRIX SHAKLEE memenuhi semua kriteria ini.

PM saya untuk info lanjut.
0196354563

Senyum

No comments:

Post a Comment