Thursday 3 April 2014

Tulang ko rapuh ek?

Assalamualaikum

Ya..ya..saya tanya anda. Jawab dalam hati sudahla.

Tulang rapuh boleh terjadi pada sesiapa sahaja. Saya, anda, muda atau tua. Dalam tak sedar, kita banyak terleka bahawa kita sangat perlukan kalsium untuk tubuh badan kita. Kalsium perlu untuk pertumbuhan tulang, gigi, salur darah dan saraf. Dari bayi sehinggalah ke orang tua. Semua amat memerlukan kalsium.

Pelbagai gejala akan timbul akibat kekurangan kalsium. Antaranya tulang rapuh atau osteoporosis. Pengambilan kalsium yang tidak mencukupi mengganggu pembentukan tulang dan ketumpatannya. Kajian menunjukkan bahawa, pengambilan kalsium yg optimum mengurangkan risiko osteoporosis dan tulang patah.

Berapa ramai dari anda yang tahu bahawasanya tubuh dewasa memelukan dalam 2000-3000mg Kalsiun sehari. Jumlah ini termasuklah semua makanan dan minuman dan supplement yang anda ambil. Harus diketahui bahawa tubuh kita menyerap hanya 500mg kalsium pada satu-satu masa. Jadi adalah disarankan kita mengambil makanan yang tinggi kalsium dengan kadar yang kerap dalam sehari.

Tertanya pulak saya, mampukan saya, anda, memenuhi keperluan kalsium tubuh hanya dengan pemakanan? Jawapan saya tidak. Kita sentiasa berhadapan dengan pemakanan yang tidak seimbang, diet yang tidak teratur. Dah tentu pengambilan kalsiun juga tidak memenuhi tuntutan tubuh kita.

Jadi, disinilah pentingnya supplement. Saya, anda amat memerlukan supplement kalsium untuk kesihatan tulang kita khasnya. Supplement kalsium terbaik adalah supplement yang disertai dengan Vitamin D untuk meningkatkan kadar penyerapan kalsium. Dan Shaklee ada:

OSTEMATRIX

-sumber kalsium dari bahan organic dengan kadar penyerapan tertinggi
-memberi keselesaan dan kesihatan tulang pada beribu-ribu orang
-diyakini keberkesanannya dan halal
-jika cuba, pasti nak lagi

PM saya.
0196354563
Lagi tentang ostematrix..nantikan

Senyum

No comments:

Post a Comment