Thursday 7 August 2014

Anak Soleh Anak Hebat

Menjadi impian ibu ayah memiliki anak yang soleh. Hebat ilmunya, akhlaknya, imannya. Sejuk mata memandang, sejuk hati yang mengandungkan.

Muhammad Faris Farhan Al Hafiz
Nur Izzatul Husna Al Hafizah
Nur Fathin Hanani Al Hafizah

Anak-anak ibu yang hebat
Anak-anak ibu yang soleh solehah
Anak-anak ibu yang akan bersama ibu disyurga

Impian ibu agar anak-anak ibu menjadi pejuang agama, penjaga Al Quran, menghafaz 30 juzuk Al Quran siap dengan memahami Al Quran dan mengajarkannya pula pada yang lain.

Muhammad Faris Farhan...

Faris anak sulung ibu. Abang dan contoh untuk adik-adik. Faris mesti menunjukkan teladan yang baik pada adik-adik, Farislah yang menjadi harapan ibu untuk menjaga keluarga kita membantu ayah. Suatu hari, Faris pasti akan menghafal Al Quran, menjadi ulamak yang disegani dan menjadi rujukan semua orang. Berakhlak tinggi, dekat dengan Allah dan Rasulullah. Dunia Faris cemerlang, akhirat lebih-lebih gemilang. InsyaAllah

Nur Izzatul Husna...

Puteri ibu. Cinta ibu. Al Quran kan penuh di dada. Dibibir hanya melantun bicara bermakna, santun muslimah menjadi idaman yang soleh. Menjadi srikandi agama, kebanggan ayah dan ibu. Islam dijunjung walau kemana. Dunia dan akhirat berjaya keduanya

Nur Fathin Hanani...

Si cilik comel ibu. Terkedek mengatur langkah. Jiwanya besar, cita-cita Islami setinggi gunung. Al Quran menjadi nyanyian anak ibu ini, Al Quran menjadi bahan cerita dan teladan untuk Fathin. Dunia bertuah atas adanya dia, syurga menunggu kedatangannya, kedatangan kita semua.

Anak-anak ibu...

Yang baik-baik aje untuk anak-anak ibu.
Ya Allah, bimbinglah kami ke jalanMu
Jadikanlah anak-anakku soleh, anak-anakku hebat.

Amin

No comments:

Post a Comment