Thursday 7 August 2014

GLA Complex Shaklee - Banyak kebaikannya

Assalamualaikum

Bila disebut GLA, pasti ramai yang tak tahu apa itu GLA. Tapi kalau saya sebut EPO (Evening Primrose Oil) mesti semua orang tau kan. Terutamanya adik kakak diluar sana, kaum Hawa la.

GLA sebenarnya kandungan di dalam EPO. GLA (gamma linoleic acid) memainkan pelbagai peranan penting untuk tubuh. Cumanya, badan kita tak boleh hasilkan GLA ni sendiri. Jadi kenalah ambil suplemen GLA.

Kenapa GLA Complex? Kenapa Shaklee tak namakan EPO aje?

GLA Shaklee diekstrak daripada pokok Borrage. Bunganya. Minyak Borrage mengandungi 2 kali ganda lebih GLA dari EPO. Dah tentu Shaklee nak sediakan yang terbaik untuk pelanggannya.

Kenapa pulak Complex?

Sebab, GLA dicampur bersama minyak bunga matahari dan Vitamin E. Bukan kebaikan GLA sahaja yang kita dapat, Vitamin E juga.

Antara manfaat utama GLA:

-mengawalselia hormon-GLA banyak diguna untuk menstabilkan hormon terutama bagi mereka yang mempunyai masalah haid yang tak teratur, sekaligus membantu merancang untuk mengandung

-GLA juga terbukti berdasarkan testimonial seluruh dunia sangat membantu mengurangkan simptom PMS (Premenstrual Simptom) seperti breast pain, kembung perut, juga membantu mengawal simptom menopause dan premenopause seperti hot flush.

-GLA membantu mengurangkan radang sendi dan kesakitan dan bengkak-bengkak sendi terutama bagi pesakit Rheumatoid Arthritis

-GLA mengurangkan kesan kerosakan saraf akibat penyakit kencing manis, sekaligus mengurangkan masalah kebas-kebas pada pesakit kencing manis

-GLA sangat membantu dalam rawatan penyakit kulit seperti eczema, dermatitis dan juga kelemumur

Sangat banyak kebaikan GLA yang saya nak kongsikan. Banyak kajian pakar-pakar perubatan berkaitan kebaikan GLA yang sangat bagus untuk kesihatan kita.

Anda boleh PM saya untuk pertanyaan lanjut dan pembelian GLA.

Nurul 0187812078
FB : Nurul Huda Ariza

Shaklee Independant Distributor

Senyum

No comments:

Post a Comment