Saturday 23 August 2014

Penyakit kencing manis:Peranan Suplemen Shaklee

Assalamualaikum

Hari ini mau bicara tentang kencing manis. Apa kencing manis?

Kencing manis bermaksud tinggi gula dalam darah melebihi paras normal. Simptom-simptom biasa kecing manis ialah seperti :

-kerap kencing
-sentiasa dahaga
-cepat letih dan lesu
-turun berat badan mendadak

Jika terdapat tanda-tanda demikian, sila dapatkan pemeriksaan doktor dengan segera.

Kesan-kesan kencing manis terutamanya pada kencing manis yang tidak terkawal ialah:

-kebas kaki tangan
-rabun
-luka yang lambat sembuh
-kulit yang mudah dijangkiti kuman
-tinggi risiko penyakit jantung
-tinggi risiko stroke

Rawatan kencing manis adalah menyeluruh. Dari ubatan, suplemen dan pengubahsuaian cara hidup. Makannya, senamannya, dan segala amalan gaya hidup sihat.

Sebagai doktor, kita dihospital membekalkan pesakit kencing manis dengan vitamin-vitamin tertentu. Ini menunjukkan, peranan suplemen atau vitamin adalah sangat signifikan dalam mengawal penyakit kencing manis. Samada merawat simptom komplikasi mahupun mengawal aras gula dalam darah. Namun begitu, di hospital, vitaminnya adalah terhad.

Banyak kajian pakar perubatan dan ahli sains menunjukkan betapa sesetengah suplemen sangat penting untuk penyakit kencing manis.

1)Zink
-zink adalah mineral yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh. Kajian menunjukkan peratus yang signifikan dikalangan pesakit kencing manis yang meninggaol akibat serangan jantung mempunyai aras zink yang rendah. Selain itu, zink membantu mengkoordinasi sistem imun badan. Pesakit kencing manis mempunyai sistem pertahanan badan yang rendah berbanding bukan pengidap. Jadi zink amat diperlukan sebagai perlindungan kepada pesakit kencing manis, dengan cara memperkukuhkan sistem imun pesakit

2)B Complex
-auplemen yang sangat diperlukan bagi memastikan kesihatan dan kelancaran sistem saraf. Pesakit kencing manis biasanya menghadapi komplikasi neuropathy (aaraf yang rosak). Gejala kebas-kebas hujung jari tangan dan kaki adalah simptom awal. Kajian juga ada menunjukkan bahawa kandungan vitamin B complex di dalam pesakit kencing manis adalah rendah berbanding biasa. Selain menyokong sistem saraf, B Complex juga sangat diperlukan untuk mengawal stress.

3)GLA
-gama linoleik acid adalah satu bahan yang membantu meningkatkan sensitiviti insulin dalam badan. Ia sekaligus membantu dalam mengawal aras gula dalam badan. Selain mengawal aras gula, GLA sangat bagus untuk kesihatan jantung.

Di dalam Shaklee, kami membekalkan anda 3 serangkai Set Kencing Manis ini bagi membantu anda mengawal simptom dan penyakit kencing manis ini sendiri.

Istimewanya Shaklee kerana vitamin Shaklee dihasilkan dari bahan semulajadi yang bermutu tinggi, selamat dan diyakini turun temurun.

Kawal penyakit kencing manis anda. Amalkan suplemen terbaik dari Shaklee. Di perakui melalui kajian demi kajian yang dijalankan.

Tapi...jangan lupa...suplemen bukan pengganti ubat. Suplemen menyokong dalam mengawal sesuatu penyakit itu. Sila teruskan ubat-ubatan anda.

Berminat dengan SET KENCING MANIS SHAKLEE?

PM saya

0187812078

FB Nurul Huda Ariza

Email nurulhudaariza@gmail.com

Juga untuk sebarang pertanyaan tentang Shaklee..

Senyum

No comments:

Post a Comment