Wednesday 25 June 2014

Akibat kekurangan kolagen...uish..menakutkan!

Harini saya buat sedikit bacaan tentang kolagen. Sebab sekarang saya tengah makan SHAKLEE COLLAGEN POWDER dengan jayanya dan saya nak tahu apa kesan makan kolagen ni pada badan saya. Bukan kulit saya aje.

Penghasilan kolagen dalam badan kita semakin berkurang dengan pertambahan umur. Bila kolagen semakin kurang, simptom simptom kekurangan kolagen mula hadir.

Bila kurang kolagen:

-bintik-bintik hitam pada wajah akan mula tumbuh

-jeragat akan semakin banyak

-kulit akan mengendur

-sendi-sendi akan cepat kesakitan

-tulang semakin rapuh

-fungsi otak semakin menurun

-mata pun dah mula kabur

Hish...risau-risau. Tambah-tambah keadaan cuaca dunia yang panas ni akan mempercepatkan lagi kehadiran simptom-simptom tadi. Penghasilan kolagen badan makin berkurang dan berkurang. Kita akan jadi tua sebelum usia! Lauaran kita nampak tua, dalaman kita pun lemah tak bermaya.

Tak maula saya. Kita ada ikhtiar. Kenapa kita nak biarkan aja. Alhamdulillah dibuka pintu hati saya untuk mula amal SHAKLEE COLLAGEN POWDER ni.

Istiqomah. InsyaAllah

Anda jangan tunggu kedut-kedut banyak pada muka, badan letih lesu sebelum usia. Sekarangla masa nak mula amal kolagen

PM saya segera
Nurul 0187812078

Shaklee Independant Distributor

Senyum

No comments:

Post a Comment