Saturday 21 June 2014

Suplemen untuk ibu menyusu

Bagi sesetengah orang, kenyataan ini sangat sensitif. Suplemen untuk ibu menyusu. Kenapa? Tak boleh ke ambil makanan berkhasiat? Tak boleh ke ambil makanan ikut masa yang ditetapkan, ikut keperluan nutrisi harian.

Pengalaman saya dengan 3 orang anak, saya mengerti mengapa kita perlu suplemen. Menyusukan anak bukan sesuatu yang mudah. Teruatamanya bagi ibu-ibu yang bekerja. Sepanjang siang waktu bekerja ibu-ibu perlu memerah susu 2-3 jam sekali untuk kekalkan momentum menyusu. Sesudah pulang, meneruskan direct feeding dengan baby anda. Dan ramai antara kita yang perlu bangun 2 jam sekali pada waktu malam untuk menyusukan anak. Dan kitaran ini tak pernah berhenti sehinggalah anak cerai susu dengan kita.

Saya ibu yang tekad untuk menyusukan anak sehingga 2 tahun. Tak mahu campurkan anak dengan susu formula. Sanggup bersusah tak kira apa cabarannya, demi mencapai tekad saya ni. Tak dinafikan, pengalaman ini sangat berharga tapi meletihkan. Letih, lesu, kurang rehat untuk diri sendiri. Bangun pagi sakit-sakit badan, siang hari rasa mengantuk dan keletihan. Dan kitaran yang sama berulang setiap kali saya dapat baby baru.

Kali ini, saya semakin cerdik. Buat apa membiarkan badan terkesan dek kerana keinginan kita. Biarlah seiring, berjaya menyusukan anak sehingga 2 tahun, dan badan kita pun sangat sihat, segar, bermaya. Ya, jelas. Ketara perbezaan penyusuan kali ini sejak saya amalkan SET MENYUSU OPTIMUM SHAKLEE. Badan saya tak lesu macam dulu. Tak perlu struggle untuk dapatkan hasil susu yang lumayan, saya tidak lagi lesu dan mengantuk disiang hari.

Kalaulah ibu-ibu juga amalkan SET MENYUSU OPTIMUM SHAKLEE ni...

Saya makan Shaklee
Saya minum Shaklee
Saya suka berkongsi kebaikan Shaklee dengan anda

PM saya untuk pelbagai lagi kebaikan Shaklee dan dapatkan SET MENYUSU OPTIMUM SHAKLEE segera!

Nurul-0187812078
SHAKLEE INDEPENDANT DISTRIBUTOR ANDA

#projekjutawan
#kayahartakayaiman

Temui saya di Facebook Nurul Huda Ariza

Senyum
#kayahartakayaiman

No comments:

Post a Comment