Monday 23 June 2014

Tips mudah untuk sihat

Semua orang nakkan badan yang sihat, cergas, otak yang cerdas, jiwa yang tenang dan ceria. Tapi kelangsungan hidup kita banyak menjadi penghalang untuk mencapai ini semua.

3 tips mudah untuk sihat tubuh dan minda

1)Makan makanan yang berkhasiat, ala qadar mengambil makanan ringan

-Roger Barnett (pemilik Shaklee Corporation) berkata, makanan di Malaysia sangat sedap dan berperisa. Dan dia boleh nampak antara sebab utama pelbagai penyakit melanda rakyat Malaysia. Nasihat beliau, pilihlah makanan yang baik, tubuh anda adalah apa yang anda makan.

2)Senaman yang ringan tapi berterusan

-kita memang tidak dapat menafikan peranan senaman untuk tubuh dan minda yang sihat. Cukup dengan senaman ringkas seperti skipping, berlari setempat, sit up tapi kita hendaklah istiqomah melakukannya. Senaman dapat meningkatkat kolesterol baik HDL dan badan, sekaligus menyahkan LDL dari badan. Senaman juga meningkat hormon yang memberi rasa gembira dan bahagia dan mengurangkan tekanan. Badan sihat, hati pun gembira.

3)Makan suplemen. Sudah tentunya SHAKLEE

-kita sangat memerlukan suplemen. Kerana kehidupan kita penuh pencemaran. Kita hidup dizaman yang semuanya serba pantas, adakalanya kita tidak mengambil makanan dengan teratur dan sempurna. Kelesuan, keletihan dan tekanan mudah berlaku kerana kita kekuranngan nutrisi yang diperlukan oleh tubuh. Jadi, SHAKLEE sangat penting untuk kita

Mudah bukan. Hanya ikut 3 langkah ini, InsyaAllah

Sebarang pertanyaan, kelui saya
Nurul 0187812078

SHAKLEE INDEPENDANT DISTRIBUTOR ANDA

FACEBOOK - Nurul Huda Ariza
Senyum

No comments:

Post a Comment