Saturday 21 June 2014

Menyusu boleh kuruskan badan?

Regime semulajadi untuk kuruskan badan...menyusu. Senangkan. Secara teorinya menyusukan anak (breastfeeding) memang boleh menguruskan badan. Atau lebih praktikal kalau kita kata, mengembalikan berat badan optimum.

Bagaimana?

Tahukah ibu-ibu menyusukan anak, kita membakar sekurang-kurangnya 500 kalori sehari. Itu belum masuk dengan aktiviti harian yang kita lakukan. Hanya dengan menyusukan anak, ibu-ibu boleh kembali langsing seperti sebelum mengandung. Tetapi, kenapa ramai juga antara kita bagai dipam-pam setelah bersalin? Selera makan bertambah katanya. Sekejap-sekejap lapar, sekejap-sekejap rasa nak makan.

Rasa lapar yang kerap ibu menyusu kerana kalori yang dibakar semasa penyusuan. Rasa lapar yang kerap tidak menjadi syarat ibu-ibu untuk makan sesuka hati mengikut nafsu. Selera makan ni kan dari nafsu. Amalan pemakanan yag terbaik adalah dalam amaun yang kecil tapi kerap. Tapi kebanyakan kita cenderung menunggu keadaan terlalu lapar baru hendak makan, akibatnya, kita akan makan berlebihan.

Bakar 500kalori sehari sekurang-kurangnya dengan menyusu tapi kenapa masih tak slim? Sebab ibu-ibu makan melampau lebih dari 500 kalori sehari. Dari kurus dan langsing, ibu-ibu mula membina lemak-lemak ditempat-tempat strategik.

Saya akui lemak diperut antara bahagian yang sangat liat dan susah nak dibuang. Pengalaman saya dengan SHAKLEE, selepas melahirkan anak, berat badan saya kembali ke asal seperti sebelum mengandung dan perut menjadi kempis dengan 3 langkah mudah.

1)Jaga pemakanan
2)Senaman ringkas dan berterusan
3)Set slimming Shaklee (untuk kempiskan perut)

Alhamdulillah. Langsing seperti dulu. Baju sebelum mengandung masih lega dipakai dan tak ketat. Badan juga bertambah sihat dan segar.

Anda patut cuba SET SLIMMING SHAKLEE ni.

Best.

Pm saya
Nurul 0187812078

Saya Shaklee Independant Distributor anda

Facebook - Nurul Huda Ariza

Senyum

*p/s sila dapatkan konsultasi SID sebelum mengambil Set Slimming. Sesuaikan dengan keadaan anda. Ibu menyusu atau tidak menyusukan anak. Pm saya ye. :)

No comments:

Post a Comment