Monday 9 June 2014

Berjayakah saya? Resolusi 2014

Assalamualaikum

Setiap kali naik tahun baru, pasti semua orang 'kononnya' akan memasang azam baru. Kenapa saya kata 'kononnya'? Sebab saya bukanlah salah seorang daripadanya. Saya suka memperbaharui azam bila-bila masa saja yang saya suka. Hehehe...

Berkebetulan dengan Januari 2014, saya mula aktif dalam SHAKLEE. Saya baru faham serba sedikit tentang bisnes SHAKLEE. Kalau dulu asalnya saya daftar sebagai ahli SHAKLEE sebab mahu dapat harga ahli kerana sangat sesuai makan produk SHAKLEE, sekarang saya perlu jadi Duta untuk promosikan SHAKLEE. Kerana terasa amatlah rugi jika produk yang baik ini tidak dapat dikongsi.

Segalanya bermula Januari 2014. Saya menyimpan impian diwaktu itu untuk naik rank Supervisor dalam masa 3 bulan selepas saya aktif. Tapi, Allah lebih mengetahui. March bukan bulan saya. Tidak apa, saya katakan pada diri saya bahawa saya akan terus berusaha. Bila sampai masa, tahulah ALLAH nak makbulkannya. Janji Allah itu pasti.

May 2014 menyaksikannya. Alhamdulillah, saya berjaya naik rank Supervisor. Itu juga membantu 'mama' saya (upline) naik rank Senior Supervisor. Bagai dapat satu tanggungjawab baru, agal terbeban dengan rank ini. Saya perlu ramaikan anak, perlu coaching anak yang punya potensi, perlu lebih proaktif dalam segala-galanya.

Sudah tentu!! Saya akan teruskan mengejar cita-cita dan impian saya. InsyaAllah

Jom SHAKLEE dengan saya

#projekjutawan
#kayahartakayaiman

Senyum

No comments:

Post a Comment