Wednesday 11 June 2014

Ramping dan kekal kurus cara saya

Assalamualaikum semua!!

Seronoknya topik harini kan? Semua orang nak badan yang langsing, perut yang kempis, peha yang sedang elok. Saya pun nak juga.

Jika diikutkan keturunan, memang tak dinafikan mak saya pun tak besar mana. Tapi masih juga memerut dan berlemak sana sini. Tapi jika faktor umur, bolehla diterima.

Selepas bersalin anak ketiga haritu saya jadi panik sekejap. Sangat panik bila mencuba baju-baju sebelum mengandung dulu, semuanya dah cukup-cukup badan, menampakkan bonjol sana sini. Jubah yang sepatutnya jadi pakaian sopan dan jadi pakaian menjolok mata. Apalagi bila anak-anak tegur, buncitla perut ibu...fuh..Sangat panik!

Apa regim saya untuk kembali langsing seperti saya yang dulu?

1)Senaman-ringkas aje senaman saya. Buat sit up 20 kali setiap kali sebelum tidur dan mengayuh 'exercise bike' di rumah tu 15 minit sekali setiap hari. Istiqomah

2)Jaga pemakanan-saya mengawal pengambilan makanan yang manis, banyakkan makan makanan berserat dan tinggi protein

3)Wajib sarapan pagi-ini mengelakkan saya menjadi terlalu lapar dan mengakibatkan makan banyak?

4)SET SLIMMING SHAKLEE
   -Lecithin
   -Alfalfa
   -Omega

Pantas! Sangat pantas! Dalam 3 minggu dah nampak perubahan. Tak perlu malu pada anak-anak lagi sebab perut ibu muncit. Baju-baju yang tadi ketat dah makin longgar. Kulit juga makan cantik, gatal-gatal dan bersin-bersin pun hilang

Sekarang, saya hanya perlu maintain..

Jom cuba!

Pm saya, Nurul-0187812078

#projekjutawan
#kayahartakayaiman

Senyum

No comments:

Post a Comment