Monday 9 June 2014

Filem kegemaran saya

Assalamualaikum

Harini saya nak ceritakan tentang filem kegemaran saya. Terkejut? FROZEN? Kartun?

FROZEN ni terlalu banyak berkait dengan kehidupan saya. Memang jalan ceritanya sangat menyentuh jiwa. Kisah dua beradik yang berselisih, dengan si kakak yang punya kuasa membekukan. Habis semua beku dek kerana marah dan takutnya dia.

Apa yang meleraikan sumpahan FROZEN tu? A true love thawed the FROZEN heart.

Bila difikirkan...dalam definisi cerita ni. A true love thawed a FROZEN heart. Very true, indeed.

Hanya dengan kasih sayang dan cinta yang ikhlas bisa melembutkan hati yang keras. Aplikasi untuk cinta kita sesama manusia, begitu juga kecintaan kita dengan Allah. Cinta yang sesungguhnya memberi tanpa minta dibalas. Pasti cair hati yang beku, lembut hati yang keras.

FROZEN juga sangat digemari Husna, my 4 year old little princess. Sangat suka menyanyi lagu 'Let it go' sambil tiru gaya emosional 'Elsa' dalam filem FROZEN. Ibu pun jadi terngiang-ngiangkan lagu Let it go.

FROZEN juga sangat berkait rapat dengan dunia SHAKLEE saya. Kali pertama saya sertai program SHAKLEE, Supermom Idol Penang, FROZEN adalah tema utamanya. Kerana FROZEN sangat diminati oleh Master Hadhatina Mkb. Dan sejak itu, menonton FROZEN, mendengar lagu2 dalam FROZEN, mengingatkan saya pada pesanan-pesanan orang hebat dalam keluarga SHAKLEE saya.

InsyaAllah...

Dengan gigih saya akan teruskan berSHAKLEE. Sebab ramai orang yang perlu untuk saya bantu

Jom SHAKLEE dengan saya

#projekjutawan
#kayahartakayaiman

Senyum

No comments:

Post a Comment